دفاع پمپئو از دوران ریاست جمهوری ترامپ

 مایک پمپئو ، وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در کنفرانس سالانه اقدام سیاسی محافظه کار (CPAC)  از اقدامات ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش، دفاع کرد.

پمپئو گفت: اگرچه مقامات و طرفداران ترامپ از هر طرف مورد حمله قرار گرفتند و «دلقک‌ها» و «مقاومت شیطانی» قلمداد شدند، من به دستاوردهای دونالد ترامپ افتخار می کنم.

وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا اعلام کرد: ترامپ مقاومت زیادی در برابر سوسیالیسم برای فرهنگ و تأمین آزادی آمریکا نشان داد.

پمپئو ادعا کرد که دولت ترامپ برای کارگران در سراسر آمریکا شغل ایجاد کرد. او گفت: ما به همه زنان، آفریقایی آمریکایی‌ها، آسیایی‌ها، اسپانیایی تبار‌ها، کار دادیم و بر اقتصادی تمرکز کردیم  که آمریکایی‌ها را به کار خود بازگرداند.

او اظهار کرد: من می‌شنوم که دموکرات‌ها وانمود می‌کنند که به مشاغل در آمریکا اهمیت می‌دهند، اما کمی بعد از روی کار آمدن دولت بایدن، آن‌ها ۱۰ هزار شغل را  از بین بردند.

پمپئو به توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین اشاره کرد و گفت که این توافق نامه‌ها «صلح واقعی» را در منطقه شکل داده است.

او همچنین از دستور ترامپ برای ترور سردار  قاسم سلیمانی، که یکی از شخصیت‌های اصلی مبارزه با داعش در خاورمیانه محسوب می‌شد، دفاع کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری هوادارانش را تحریک کرد که علیه نتایج  به خیابان‌ها بیایند و  به پایتخت و ساختمان کنگره حمله کنند. این یورش، استیضاح ترامپ برای برای دوم از سوی کنگره را در پی داشت.