نتانیاهو با ولی‌عهد ابوظبی دیدار می‌کند

 رسانه‌های اسرائیلی زمان دیدار «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن‌زائد آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی را اعلام کردند.

«باراک راوید» خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» در صفحه توئیتر خود خبر داد که نتانیاهو فردا (پنجشنبه) برای اولین‌بار به صورت رسمی به امارات عربی متحده سفر می‌کند.

راوید به نقل از مسئولان عالی‌رتبه عربی نوشت، نخست‌وزیر اسرائیل در سفر به ابوظبی، با بن‌زائد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر نتانیاهو به امارات - بعد از امضای توافق سازش بین ابوظبی و تل‌آویو - بعد از چندین بار به تعویق افتادن، انجام خواهد شد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو در حالی برای دیدار با ولی‌عهد ابوظبی به امارات سفر می‌کند که کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی باقی مانده است.

نتانیاهو ابتدا قرار بود در ماه نوامبر به این دو کشور سفر کند. اما به دلایل مختلف از جمله همه‌گیری «کووید۱۹»، مشکلات سیاسی داخلی و برخی ملاحظات خارجی، این سفر ابتدا به ماه دسامبر و سپس ژانویه به تعویق افتاد. 

پیش از این، شبکه «آی‌۲۴ نیوز» گزارش داده بود که این رژیم در حال انجام رایزنی‌هایی با کشورهای بحرین، عربستان سعودی و امارات عربی متحده با هدف تشکیل ائتلاف نظامی است. 

امارات عربی متحده و بحرین اما در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.