نیوزیلند باید مسلمانان را حمایت کند

« جاسیندا آردن » نخست‌وزیر نیوزیلند روز شنبه گفت، این کشور باید مسلمانان را حمایت کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فرانس ۲۴»، آردن در مراسم دومین سالگرد حادثه خونین مسجد کرایست‌چرچ گفت:‌ «مردان، زنان و کودکان قربانی این ترور شدند. جهان، هراسی را که بر جامعه مسلمانان وارد شد از یاد نخواهد برد. کلمات ممکن است تسکین‌بخش باشند اما آنچه را رخ داد، تغییر نخواهند داد».

نخست‌وزیر نیوزیلند با اشاره به اینکه این کشور «وظیفه دارد» از مسلمانان حمایت کند، افزود: «[این کلمات] در خصوص جامعه مسلمان ما، به‌معنای استفاده از صدایمان به این منظور است که بگوییم در غم شما شریک هستیم».

حملات مارس ۲۰۱۹ به دو مسجد «النور» و «لینوود» تکان هولناکی به نیوزیلند وارد کرد و به تصویب قانون ممنوعیت مالکیت کشنده‌ترین انواع سلاح‌های نیمه‌ خودکار در این کشور منجر شد.

«برنتون هریسون تارانت» عامل مسلح این حمله در سال ۲۰۱۹ در حالیکه یک دوربین بر روی کلاه خود نصب کرده بود، تصاویر ویدئویی را به صورت زنده از حمله به دو مسجد و تیراندازی به نمازگزاران به صورت پخش می‌کرد.

تارانت اسفند سال گذشته به ارتکاب ۵۱ فقره قتل و ۴۰ فقره اقدام به قتل و یک فقره اقدام تروریستی اعتراف کرد و شهریور ماه به به حبس ابد بدون امکان بخشش محکوم شد.

این شهروند استرالیایی مانیفستی در توئیتر منتشر کرده بود که نشان می‌داد از «آندرس برویک» نروژی که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۷۷ نفر را در اسلو قتل عام کرد الهام گرفته و در ضمن علاقه شدیدی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دارد.