عراق ۶۰ درصد نظامیان آمریکایی را بیرون کرد

 مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق ادعا کرد دیپلماسی جدیدی که در پیش گرفته است، موفق شد ۶۰ درصد از نیروهای آمریکایی را از عراق بیرون کند.

بر این اساس، الکاظمی در ادامه گفت ما در چند ماه اخیر به صورت فعالانه تلاش کردیم تا گفتگو‌های راهبردی را با آمریکا آغاز کنیم و آنچه را سلاح محقق نکرده بود، توانستیم در مدت بسیار کوتاهی عملی کنیم. ما در چند ماه موفق شدیم ۶۰ درصد از نیرو‌های نظامی آمریکا را از عراق بیرون کنیم.

وی همچنین دیپلماسی و گفتگو را قدرت واقعی برای حمایت از مردم و دوری جستن از جنگ دانست و افزود: دیپلماسی، اقتصاد و توسعه باید جایگزین نظامی گری شود. آغاز جنگ ساده است، اما تحقق صلح دشوار.

الکاظمی گفت: عراق با بحران پیچیده و چندگانه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روبروست. بغداد روابط متنوعی با عربستان و همه کشور‌های خلیج فارس دارد و به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و انرژی ادامه می‌دهد.

نخست وزیر عراق با بیان این که باید حداکثر استفاده را از روابط بین المللی مان داشته باشیم افزود دولت من برای انعقاد چند یادداشت تفاهم و توافقنامه با همه همسایگان عرب، ترکیه و ایران با وجود اختلافات، تلاش کرد.