اقدامات سختگیرانه ژاپن برای مقابله با کرونا

 سه استانی که این اقدامات را انجام می دهند اوساکا و هیوگو در غرب و میاگی در شمال این کشور هستند. این استان ها از رستوران ها و قهوه خانه ها در شهرهای بزرگ می خواهند که ساعت ۸ شب تعطیل کنند. آنها نباید به مشتریانی که از زدن ماسک خودداری می کنند اجازه ورود بدهند.

آمار روزانه مبتلایان در استان اوساکا اخیرا به بیشترین حد رسیده و بسیار بالاتر از تعداد مبتلایان در پایتخت است. روز یکشنبه در اوساکا ابتلای ۵۹۳ نفر دیگر تایید شد.

در استان هیوگو در مجاورت اوساکا نیز ابتلای ۲۱۱ نفر دیگر گزارش شد که با رکورد هفته پیش آن برابر است.

بسیاری از استانداران هم نگران گسترش نسخه های مسری تر ویروس هستند و هم تاثیر اقدامات قرنطینه بر کسب و کارهای محلی. آنها از دولت مرکزی می خواهند تا کمک مالی اضطراری ارائه دهد.

در تحولی دیگر، استانداران سراسر ژاپن همزمان با افزایش مجدد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، یک نشست آنلاین برگزار کردند.

آنها با تهیه پیشنهاداتی اضطراری و ارائه آن به دولت مرکزی خواهان کمک مالی به رستوران ها شدند که به علت اقدامات مقابله با کرونا متحمل ضررهای سنگینی شده اند. آنها همچنین از وزارتخانه ها درخواست کردند اطلاعات مربوط به نسخه های جهش یافته کووید-۱۹ را سریعتر ارائه دهند.

اوساکا در روز شنبه بالاترین تعداد روزانه مبتلایان را ثبت کرد. یوشیمورا هیروفومی استاندار اوساکا، در طول این نشست آنلاین گفت که برای مهار به موقع این ویروس در حالی که نسخه های جهش یافته آن به سرعت در حال گسترش هستند، باید سرعت عمل به خرج داد.

کوئیکه یوریکو استاندار توکیو نیز گفت با توجه به ابراز نگرانی کارشناسان نسبت به همه گیری گسترده تری از موج سوم شیوع کرونا، به شدت احساس می کند که بحرانی در راه است.