انجام مناسک عمره در ماه مبارک رمضان

 مقامات سعودی تاکید کردند که 150 هزار نفر در ماه مبارک رمضان سال جاری می‌توانند روزانه در مسجدالحرام نماز اقامه کنند و مناسک عمره مفرده را بجای آورند.

این موضوع در اطلاعیه‌ای توسط ریاست عمومی امور حرمین شریفین در روز سه شنبه از طریق حساب کاربری وی اعلام شد.

وی در ادامه تاکید کرد: حداکثر 100 هزار نمازگزار مجاز به اقامه نماز در مسجدالحرام و همچنین 50 هزار زائر مجاز به انجام اعمال عمره هستند.

وزارت حج عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که تنها افرادی که واکسن ضد کرونا دریافت کرده‌اند، اجازه خواهند داشت در ماه مبارک رمضان مناسک حج عمره به جای آورند و در مسجد الحرام در مکه نماز اقامه کنند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه اعطای مجوز بجای آوردن مناسک عمره و اقامه نماز در مسجد الحرام در مکه و زیارت مسجد نبوی در مدینه منوره از اول ماه رمضان برای افراد دریافت کننده واکسن، آغاز خواهد شد.

 عربستان اکتبر گذشته برای نخستین بار مسجد الحرام را پس از هفت ماه به روی نمازگزاران گشود و مناسک عمره با کاهش محدودیت‌های اعمال شده به منظور پیشگیری از ویروس کرونا از سرگرفته شد.

همچنین وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی از تعلیق برگزاری برنامه‌های افطار، سحر و اعتکاف در مساجد این کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد.

«عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی به منظور اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا بخشنامه‌ای را به مسئولان مساجد و اماکن مذهبی ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه متولیان اماکن مذهبی و مساجد باید برنامه‌های افطاری، سحری در کلیه مساجد و اماکن مذهبی را به حالت تعلیق درآورند.همچنین برگزاری مراسم اعتکاف در مکان‌هایی که نماز عید سعید فطر برپا می‌شود، نیز باید به حالت تعلیق باشد.

در این بخشنامه آمده است که هر آنچه مربوط به اقامه نماز تراویح و اجرای برنامه در اماکن مذهبی و مساجد است، در بیانیه‌ای از طرف این وزارتخانه اعلام خواهد شد.

وزارت بهداشت سعودی روز دوشنبه از ثبت 695 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا و 7 مورد فوتی خبر داد.

آمار روزانه مبتلایان به کرونا در عربستان سعودی طی دو هفته گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.