تلاش محمود عباس برای اقناع مقامات حماس

منابع صهیونیستی، شامگاه امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تصمیم گرفته است نماینده‌ای به قطر اعزام کند.

طبق گزارش وبگاه خبری «قدس»، خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی این تشکیلات را به قطر اعزام کند تا او مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را قانع کند که در صورت لغو انتخابات، تنش ایجاد نکنند.

در عین حال، «عبداللطیف القانوع» یکی از سخنگویان حماس در گفت‌و‌گو با قدس در این خصوص تأکید کرد:‌ «ما بخشی از تصمیم تعویق انتخابات نخواهیم بود و آماده تفکر و توافق بر سر اقدامات به منظور برگزاری انتخابات هستیم در قدس هستیم».

وی در ادامه افزود: «می‌خواهیم [دیگر طرف‌ها] بر روند انتخابات و آنچه در قاهره بر سر آن توافق شد، پایبند باشند».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که رئیس تشکیلات خودگردان اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه وانتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.