انتصاب های جدید در شورای وزیران عربستان

 «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان تصمیم گرفت «فیصل بن فاضل بن محسن الابراهیم» را به عنوان وزیر جدید اقتصاد و برنامه ریزی منصوب کند.

این امر به دستور سلطنتی شب گذشته پس از گذشت یکسال از برکناری «محمد التوایجری» وزیر سابق اقتصاد عربستان از سمت خود در مارس 2020 انجام شد که «محمد الجدعان» برای انجام کار وزیر اقتصاد و برنامه ریزی منصوب شد ، علاوه بر این وی وزیر دارایی نیز است.

الابراهیم از 26 فوریه 2018 ، سمت معاون وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی را در رتبه عالی و سرپرست دبیرخانه شورای امور اقتصادی و توسعه و معاون وزیر اقتصاد و برنامه ریزی انجام داده است.

وی علاوه بر عضویت در تعدادی از شوراها و کمیته‌ها ، سمت دبیر هیئت مدیره صندوق توسعه ملی را نیز در اختیار دارد و بین سال‌های 2016 تا 2018 به عنوان مشاور در وزارت اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان و به عنوان مشاور در دادگاه سلطنتی عربستان فعالیت کرده است.

 ملک سلمان همچنین در فرمانی شاهزاده «سلطان بن سلمان» را به عنوان مشاور ویژه خود و رئیس هیئت امنای موسسه غیرانتفاعی ملک سلمان منصوب کرد.

همچنین تصمیم گرفته شد تا «عبدالله السواحه» به عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان فضایی و «خالد السبتی» به عنوان مشاور دبیرخانه شورای وزیران عربستان منصوب شوند.

این دستورات همچنین شامل برکناری «احمد العیسی» از ریاست هیئت مدیره سازمان سنجش آموزش و پرورش و انتصاب «خالد السبتی» به جای وی بود.

همچنین بر اساس انتصاب‌های جدید « ایمان المطیری» به عنوان معاون وزیر بازرگانی و« بدر بن هداب» به عنوان دستیار وزیر بازرگانی منصوب شدند.