تلفات کرونا در هند به ۳۷۸۰ نفر در روز رسید

 تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در هند طی 24 ساعت گذشته به 3780 نفر رسید. این درحالی است که روز گذشته نیز هند با عبور از 20 میلیون نفر مبتلا به کرونا به دومین کشور پس از آمریکا در تعداد ابتلا به این ویروس تبدیل شد.

داده های نهادهای بهداشتی هند حاکی از آن است که تعداد روزانه ابتلا به کرونا در روز چهارشنبه 382315 نفر بوده است.

به گزارش یورونیوز، بسیاری از کارشناسان بار دیگر بر غیر واقعی بودن آمار وزارت بهداشت هند در مورد قربانیان کرونا تأکیده کرده و گفته‌اند که شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا بسیار بیشتر از این ارقام است. پیش از این نیز گفته شده بود آمار واقعی کرونا در هند 5 تا 10 برابر بیشتر از آمار رسمی است.

در واقع اطلاعات مربوط به بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شده و به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند یا افرادی که بر اثر شدت بیماری در خانه یا در خیابان جان می‌دهند، در آمار رسمی لحاظ نمی‌شود. دلیل بیشتر موارد مرگ و میر کرونا نیز کمبود امکانات بیمارستانی از جمله تخت و کپسول اکسیژن است. بسیاری از جان‌باختگان کرونا هم به دلیل کمبود امکانات پیش از مرگ آزمایشی انجام نداده‌اند و بنابراین ابتلای آنها هرگز تأیید نشده است.

برقراری اجتماعات بدون رعایت مقررات بهداشتی از جمله عوامل گسترش فاجعه‌بار کرونا در هند در ماه‌های اخیر است. تجمعات گسترده انتخاباتی حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» و احزاب دیگر و برگزاری مراسم مذهبی هندوها در کرانه رود گنگ از عوامل تشدیدکننده موج جدید شیوع ویروس کرونا و انواع جهش‌یافته آن شناخته می‌شود.

کار واکسیناسیون هم در هند بسیار کند پیش می‌رود. هم اکنون در هند روزانه حدود 2.1 میلیون نفر، یعنی تنها 0.15 درصد از جمعیت 1.37 میلیاردی این کشور واکسن کووید دریافت می‌کنند. هند بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در جهان است، اما کمبود مواد اولیه، تأخیر در تولید و افزایش شدید تقاضا، کار واکسیناسیون کووید در این کشور را مختل کرده است.