ورود شهروندان ۷ کشور به فرانسه ممنوع شد

 دفتر نخست وزیری فرانسه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد فرانسه تدابیر کنترلی تقویت شده در مرز‌ها را که برای مبارزه با شیوع سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا به اجرا گذاشته شدند، به هفت کشور جدید افزایش می‌دهد.

در بیانیه دفتر «ژان کستکس» نخست وزیر فرانسه آمده است: این تدابیر که از ۲۴ آوریل برای مسافران از کشور‌های هند، برزیل، آرژانتین، شیلی و آفریقای جنوبی به اجرا گذاشته شده بودند، از نیمه شب شنبه به مسافرانی که از بنگلادش، نپال، سریلانکا، امارات عربی متحده، قطر، ترکیه و پاکستان می‌آیند که سویه‌های مورد نظر ویروس کرونا در آنجا مشاهده شده است، گسترش می‌یابد.

بر اساس این بیانیه، مسافران این کشور‌ها باید آزمایش منفی کرونا را که کمتر از ۳۶ ساعت قبل از عزیمت گرفته شده باشد را پس از ورود به فرانسه ارائه دهند و به مدت ۱۰ روز در مکانی که مطابق با محدودیت ساعت‌های خروج تشخیص داده شود، قرنطینه اجباری شوند.

این محدودیت‌ها در حالی اعمال می‌شود که فرانسه از ۱۳ اردیبهشت محدودیت‌های داخلی خود را کاهش داد و منع تردد تا شعاع ۱۰ کیلومتری از خانه را لغو کرد و دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان به مدرسه‌ها بازگشتند.