تاکید اردوغان بر حمایت جهانیان از بیت‌المقدس و مسلمانان فلسطینی

​رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود خواستار اقدامات موثر کشورهای اسلامی و کل جهان در برابر حملات رژیم صهیونیستی به  مسجد الاقصی ، قدس و خانه‌های فلسطینیان شد.

اردوغان گفت: از همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی دعوت می‌کنم که در برابر حملات اسرائیل به مسجد الاقصی، قدس و خانه‌های فلسطینیان اقدامات موثری انجام دهند.

وی در این پیام با بیان اینکه بیت المقدس تمام جهان است و مسلمانان آنجا همه بشریت هستند، افزود: این وظیفه همه مسلمانان است که از آبرو، عزت، شرافت و کرامت شهر مقدس قدس محافظت کند.

اردوغان نوشت: هر گونه حمله به عبادتگاه‌ها و مسلمانان در قدس به ویژه مسجد الاقصی به معنی حمله به ما است. این وظیفه هر فردی که خود را انسان می‌نامد است که با حملات بی پروا، غیراخلاقی، غیرقانونی و بی‌احترامانه ظالمانی که قدس را به‌عنوان مامن سه دین مقدس آسمانی، آلوده کرده‌اند، مبارزه کند.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: هر کسی که با سکوت یا عدم اتخاذ موضع روشن از حملات دولت اسرائیل به طور غیرمستقیم حمایت کند، شریک آزار و شکنجه در آنجا است.

جمعه شب نظامیان صهیونیست با ورود به صحن‌های مسجد الاقصی اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور کردند که در نتیجه آن شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

شمار مجروحان فلسطینی در حملات نظامیان اسرائیل به مسجد الاقصی، دروازه دمشق و محله الشیخ جراح به 200 تن رسید.