کریس مورفی: کوچ اجباری فلسطینی‌ها باید متوقف شود

کریس مورفی ، سناتور دموکرات آمریکایی گفت: از تحولات خشونت بار اخیر در قدس عمیقا احساس نگرانی می‌کنم. همه طرف‌ها باید خویشتن دار باشند.

وی افزود: کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها هیچ توجیهی ندارد و باید متوقف شود. از نحوه برخورد نظامیان اسرائیلی با این ناآرامی‌ها که در تشدید آن نقش دارد، احساس نگرانی می‌کنم.

همچنین الکساندریا کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح (شمال قدس اشغالی) گفت: نظامیان اسرائیلی خانواده‌های فلسطینی را در این محله به زور از خانه‌های شان اخراج می‌کنند. آنچه در این محله رخ می‌دهد غیر انسانی است و آمریکا باید از حقوق فلسطینی‌ها دفاع کند.

اعتراضات این دو قانونگذار آمریکایی درحالی مطرح می‌شود که کاخ سفید همواره از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین حمایت کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اقدام به انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس کرده و با طرح موسوم به معامله قرن به دنبال تضییع حقوق فلسطینی‌ها بود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گرچه در کارزار انتخاباتی خود شعار‌های فریبنده‌ای را مطرح کرد، اما پس از ورود به کاخ سفید بار دیگر بر حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو در برابر مردم مظلوم فلسطین و باقی ماندن سفارت این کشور در بیت المقدس تاکید کرد.

تشدید تنش ها در مسجد الاقصی پس از آن روی داد که دادگاهی در رژیم صهیونیستی حکم به تخلیه خانه های فلسطینی ها در محله شیخ جراح شد. فلسطینی ها معترض به این رای اقدام به تظاهرات کرده و نظامیان صهیونیست به صورت گسترده اقدام به سرکوب آنان کردند.