درگیری‌های شدید صهیونیست‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی

​خبرنگار المیادین اعلام کرد شهرک نشینان صهیونیست دقایقی قبل به مسجدالاقصی یورش برده و با فلسطینیان به شدت درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی و صوتی به سوی جوانان فلسطینی پرتاب کرد.شماری از فلسطینیان حاضر در مسجدالاقصی بر اثر این درگیری‌ها زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد نظامیان اشغالگر مانع رسیدن نیروهای این سازمان برای رسیدگی به وقایع و کمک‌های اولیه به مجروحان در مسجد الاقصی می‌شوند.

در مسجدالاقصی، هزاران نفر از نمازگزاران بعد از اقامه نماز صبح، تظاهراتی در میادین مسجد برگزار کردند و شعار می دادند « ای اقصی روح و جان ما فدای تو».

گروه‌هایی از شهرک نشینان اشغالگر به مناسبت روز عبری-یهودی «بیت المقدس» اعلام کرده بودند از ساعت 7 صبح به وقت فلسطین قصد هجوم به قدس را دارند.

صدها شهرک‌نشین اشغالگر اسرائیلی مقابل پل باب المغاربه در مجاورت مسجد الاقصی تجمع کرده و امیدوارند به آن‌ها اجازه تعرض به مسجد الاقصی داده شود.

منابع محلی اعلام کردند که در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی، تا این لحظه ده‌ها نفر به ضرب گلوله‌های ساچمه‌ای و پلاستیکی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند. حال یکی از نمازگزاران فلسطینی که در داخل مسجد الاقصی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی مجروح شده، وخیم است.

منابع محلی از داخل مسجد الاقصی اعلام کردند که تا این لحظه۶ نفر از معتکفین در مصلای قبلی به ضرب گلوله‌ پلاستیکی نظامیان اشغالگر صهیونیست از ناحیه سر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که نظامیان صهیونیست بعضی از مجروحان در داخل مسجد الاقصی را بازداشت کرده و به نیروهای امدادگر اجازه امدادرسانی به دیگر مجروحان را نمی‌دهند!

کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد در درگیری های کنونی مسجدالاقصی، بیش از ۱۰۰ فلسطینی تاکنون زخمی شده‌اند.

شبکه المیادین افزود: نیروهای اشغالگر تلاش می کنند جوانان فلسطینی را در مسجد الاقصی در یک مکان جمع کنند تا بتوانند آنها را بیرون کنند.

الجزیره نیز تاکید کرد: نیروهای اشغالگر مسجد الاقصی را کاملا محاصره کردند و همه افراد حاضر در داخل مسجد را هدف قرار دادند.

هلال احمر فلسطین درخصوص انتقال مجروحان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شده و  ۵۰ مجروح از مسجد الاقصی به بیمارستان منتقل شده‌اند اما مجروحان دیگری هم هستند که امکان کمک به آنها وجود ندارد.

در همین حال، استاندار قدس در گفتگو با الجزیره از همه کشورهای جهان خواست در برابر تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر بایستند.

او تاکید کرد: همه کشورها باید فورا برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی وارد عمل شوند و اقدامی فوری انجام دهند.