شرط حماس برای توقف نبرد با صهیونیست‌ها

 « اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ، امروز (سه‌شنبه - ۱۱ می)، اعلام کرد که تصمیم این جنبش این است که تا زمانی که اشغالگران کلیه اشکال تجاوز و تروریسم را در قدس و مسجدالاقصی متوقف نکنند، به نبرد خود ادامه دهد.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «معا»، وی افزود: معادله ارتباط غزه به قدس ثابت است و تغییر نخواهد کرد و هر زمانی‌ که قدس فراخواند، غزه لبیک می‌گوید.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که قدس یک موازنه قدرت جدید در حوزه‌های سیاسی، مردمی و میدانی در دو حوزه داخلی و خارجی،ایجاد کرد و اراده ملت فلسطین پیروز می‌شود.

نظامیان صهیونیست از صبح دیروز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سرانجام صبح امروز، در پی هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  و تعیین ضرب‌الاجل دوساعته،نظامیان صهیونیست ناگزیر شدند از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند.