آذربایجان به دنبال نفوذ و تاثیرگذاری بر انتخابات ارمنستان است

« نیکل پاشینیان » نخست وزیر ارمنستان مدعی شد که جمهوری آذربایجان به دنبال افزایش تنش‌های مرزی با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور است. 

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، پاشینیان گفت: تحریکات اخیر باکو در مرزها آشکارا به منظور نفوذ و تاثیر بر روند انتخابات در ارمنستان است.

نخست وزیر ارمنستان که تحت فشار مخالفان برای برکناری از قدرت با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرده، گفت، با برداشتن این گامهای تحریک کننده، جمهوری آذربایجان قصد دارد شاهد یک نتیجه مشخص در انتخابات باشد و نمی‌خواهد حزب ما دوباره در انتخابات پیروز شود. 

به دنبال شکست ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ کوهستانی، ارمنستان از نوامبر سال ۲۰۲۰ وارد یک بحران سیاسی شده است که نهایتا به توافق طرفین برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ۲۰ ژوئن سال ۲۰۲۱ شد.

 با افزایش تنش‌های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی چند روز گذشته، دولت باکو روز جمعه اعلام کرد که در حمله و تیراندازی شبانه نظامیان ارمنی حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است. 

براساس گزارش الجزیره، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال حمله نظامیان ارمنی به مواضع نظامیان این کشور در منطقه نخجوان حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است. 

بر اساس این گزارش، سرباز مجروح شده پس از مداوای اولیه به بیمارستان اعزام شده است. 

دولت ارمنستان ادعای تیراندازی نظامیانش به سمت نظامیان جمهوری آذربایجان را رد کرده است.

در همین حال روز گذشته وزرای دفاع روسیه و ارمنستان در مسکو با یکدیگر دیدار و درباره تحولات اخیر رایزنی کردند.