توافق بر سر تحرک کمیته عربی علیه اسرائیل

 «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در سخنانی بر ایستادن در برابر قانون شکنی‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی تأکید کرد. وی در نشست مطبوعاتی مشترک با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در حاشیه نشست وزاری خارجه کشور‌های عربی اعلام کرد که در خصوص مسأله بحران سوریه و تحولات لبنان و سودان، علاوه بر موضوعات دیگری که مربوط به تقویت همکاری‌های عربی در زمبنه‌های دیگر است، بحث و تبادل نظر شد.

وزیر خارجه با اشاره به سومین نشست کمیته وزارتی عربی که در خصوص مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس تشکیل شده است، گفت: توافقی میان اعضا صورت گرفته تا کشور اردن هاشمی ریاست این کمیته را برعهده بگیرد؛ همچنانکه بر برداشتن گام‌هایی که ممکن است در چارچوب جمعی برداشته شود و نیزتحرک این کمیته برای متوف ساختن اقدامات ناقضانه و غیر قانونی اسرائیل که در مسجدالاقصی رخ داده، توافقی صورت گرفت.

او همچنین گفت: وزرای خارجه کشور‌های مشارکت کننده از اقدامات اخیر اسرائیل به خصوص اقدام امروز آن‌ها و راهپیمایی پرچم در باب العامود ابراز نگرانی کردند.

گفتنی است شهرک نشینان تندروی صهیونیست عصر امروز سه شنبه، راهپیمایی پرچم را در قدس اشغالی آغاز کردند.

مردم فلسطین نیز در واکنش به راهپیمایی پرچم شهرک نشینان صهیونیست، اقدام به برگزاری تظاهرات در بیت لحم، نابلس، کرانه باختری و نوار غزه کرده‌اند.

هر سال صهیونیست‌ها با مراسمات مختلف این روز اشغالگری قدس را جشن می‌گیرند و هزاران نفر از شهرک‌نشینان نیز در آن شرکت می‌کنند. مراسم از دو روز قبل شروع می‌شود و مهمترین بخش این مراسمات راهپیمایی پرچم است که با حضور تعداد زیادی از اشغالگران، مخصوصا شهرک‌نشینان کرانه باختری برگزار می‌شود.