دولت بایدن درباره تحریم‌های جدید چین نگران نیست

 ساعاتی پس از این که وزارت امورخارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، با تحریم‌های آمریکا مقابله خواهد کرد و به این منظور تحریم‌هایی علیه برخی نهاد‌ها و افراد آمریکایی اعمال می‌کند، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: دولت بایدن در مورد این تحریم‌ها دلسرد و نگران نشده است.

وی با بیان اینکه واشنگتن متعهد به حمایت از افراد و شرکت‌های خود است ادامه داد: پس از آن‌که چین تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا وضع کرد دولت بایدن به هیچ عنوان دلسرد نشد.

ساکی افزود: واشنگتن از گزارش‌هایی که چندین فرد و سازمان‌های غیردولتی از جمله حداقل یک مقام از دولت قبلی از سوی چین تحریم شده است، اطلاع دارد.

براین اساس، چین در نظر دارد ۷ فرد و نهاد آمریکایی را تحریم کند و طبق اعلام وزارت امورخارجه چین «ویلبر راس» وزیر بازرگانی سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را نیز در میان افرادی نام برد که قرار است در لیست این تحریم‌ها قرار گیرد.

این اقدام پکن در تقابل با تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه برخی مقام‌های چینی بر سر ارتباط با هنگ‌کنک و ادعای نقض حاکمیت این شبه جزیره خودمختار انجام می‌شود.