هشدار نسبت به بحران غذایی در جهان به دلیل همه گیری کرونا

 " ماروی دراگی" نخست وزیر ایتالیا طی پیش نشست سازمان ملل در مورد سیستم های مواد غذایی در جهان که در شهر رم برگزار شد، عنوان کرد که جامعه جهانی باید دسترسی به مواد غذایی را به میزان تلاش ها برای دسترسی به واکسن کرونا طی دوران همه‌گیری تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد سوءتغذیه در تمامی شکل هایش به یکی از دلایل اصلی مشکلات جسمانی و مرگ و میر در جهان تبدیل شده، خاطر نشان کرد: بحران سلامت در جهان( همه‌گیری کرونا) منجر به بروز بحران در دسترس بودن مواد غذایی شده است.

قرار است اولین اجلاس سیستم های غذایی سازمان ملل در ماه سپتامبر برگزار شود.

براساس اطلاعات اخیر منتشر شده از سوی سازمان ملل، سیستم جهانی مواد غذایی عامل یک سوم انتشار گازهای گل خانه ای  در جهان بوده که باعث شده به یک محرک اصلی در فرآیند تغییرات آب و هوایی در دنیا تبدیل شود.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این راستا گفت: ما از مسیر اصلی برای دستیابی به اهداف مربوط به توسعه پایدار سال ۲۰۳۰ سازمان ملل دور هستیم.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرد، آمار میزان گرسنگی و سوءتغذیه در جهان طی سال گذشته از حدود ۱۱۸ میلیون نفر به ۷۶۸ میلیون نفر افزایش یافت که یکی از دلایل اصلی احتمالی این افزایش مسئله همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

همچنین آمارها نشان می دهد که بهای جهانی مواد غذایی نیز افزایش سالیانه داشته است.

افزایش اقدامات و تلاش های دیپلماتیک برای مقابله با چالش گرسنگی و سوءتغذیعه در جهان مشاهده می شود که سازماندهی برای برگزاری اجلاس سازمان ملل در ماه سپتامبر در این راستا می باشد اما حجم این چالش بسیار بزرگ است.

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا دوشنبه شب به ۱۹۵ میلیون و ۴۸ هزار نفر رسیده است.

براساس اطلاعات مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۱۴ نفر رسیده است.