سیل انتقادات از ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملکرد ضعیفش

  حزب‌الله جمعه (دیروز) در واکنش به حملات هفته گذشته رژیم صهیونیستی به برخی مناطق جنوب لبنان ، اطراف یک پایگاه صهیونیستی در جنوب لبنان را هدف گرفت.

پس از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی در معرض انتقادهای تندی قرار گرفت، این انتقادات هم شامل بخش اطلاعات نظامی ارتش این رژیم بود که نتوانسته قصد حزب‌الله را برای شلیک موشک پیش‌بینی کند و هم شامل شیوه ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی واقعیت منطقه بود.

در همین زمینه «طال لیو رام» خبرنگار نظامی روزنامه «معاریو» گفت، برآورد دستگاه‌های امنیتی در ارتش رژیم صهیونیستی این بود که حزب‌الله به بمباران هفته گذشته پاسخ نمی‌دهد و حتی در هنگام شلیک راکت‌ها نیز تل‌آویو اطلاعاتی درباره قصد حزب‌الله برای این کار نداشت؛ دستگاه‌های امنیتی حتی در لحظه شلیک راکت به سمت فلسطین اشغالی، این راکت‌ها را رصد نکردند.

لیو رام افزود، ارتش رژیم صهیونیستی باید بررسی عمیق‌تری برای تحلیل اطلاعات داشته باشد. درست است مکه واکنش راکتی حزب‌الله به کسی آسیب نرساند اما از نظر راهبردی، یک تحول بسیار خطرناک برای رژیم اسرائیل است.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه «هآرتص» نیز از عدم توانایی اطلاعات نظامی این رژیم در پیش‌بینی شلیک راکت‌ها انتقاد کرد و گفت، اسرائیلی‌ها مانند سران خود جنگ نمی‌خواهند اما این بدان معنا نیست که به آسانی تفسیرهایی که ارتش ارائه می‌دهند را بپذیرند.

هرئیل ادعا کرد، حزب‌الله از پایان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ (۳۳ روزه) مسؤول شلیک راکت به سمت لبنان به شکلی غیرمستقیم بوده است اما این بار این موضوع ر اعلام کرده است.