درباره طرح امنیتی دهه اول محرم در کربلای معلی و نجف اشرف

استانداری‌های کربلای معلی و نجف اشرف از موفقیت دو طرح امنیتی و خدمات رسانی ویژه برپایی مراسم دهه اول محرم و سالروز شهادت اباعبدالله امام حسین(ع) و یاران باوفایش خبر دادند.

به گزارش موازین نیوز، «لؤی الیاسری» استاندار نجف ساعتی پیش در بیانیه‌ای گفت: نجف اشرف مراسم اقامه عزای حسینی در 10 روز اول ماه محرم الحرام را در مرکز، شهرستان‌ها و روستاهای این استان و با مشارکت ۱۰۰ موکب عزا برگزار کرد.

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری امنیتی و خدمات‌رسانی بزرگ میان نهادهای امنیتی و خدماتی گفت: نیروهای مسلح از ارتش و دستگاه‌های امنیتی، هنگ  حراست بخش قدیمی نجف اشرف، یگان امام علی(ع) و همه افسران و نیروهای پلیس استان، طرح امنیتی را با موفقیتی بزرگ به انجام رساندند.

الیاسری تاکید کرد که در تامین امنیت استان نجف بیش از ۲۳ هزار نیرو از نهادهای مختلف نیروهای مسلح عراق حضور داشتند.

او افزود: سازمان‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌های شهرستان‌ها و همچنین اداره‌های حمل و نقل، آب، برق، بهداشت، خبرنگاران و مطبوعات و شبکه‌های ماهواره‌ای مختص پخش آئین‌های محرم و همچنین گروه‌های داوطلب، دبیرخانه آستان مقدس علوی و مسجد معظم کوفه با همکاری خود نقش بزرگی در موفقیت طرح خدمات زسانی به زائران و عزاداران حسینی داشتند.

«نصیف الخطابی» استاندار کربلا  هم  امروزاعلام کرد که این استان از مدت‌ها پیش طرح‌های متعدد امنیتی، خدماتی و بهداشتی را با مشارکت همه اداره‌های دولتی، وزارتخانه‌ها و نهادهایی که تحت نظارت نخست وزیر و وزیر کشور است، تدارک دیدند تا از میلیون‌ها زائری که از ابتدای ماه محرم الحرام به مرقد و بارگاه امام حسین(ع) مشرف می‌شوند، محافظت کنند.

«علاء الغانمی» رئیس پلیس استان کربلا نیز گفت: هزاران نیروی امنیتی در طرح امنیتی ویژه ماه محرم در شرایط فوق العاده کنونی مشارکت داشتند که با موفقیت به اجرا درآمد.

درباره طرح امنیتی دهه اول محرم در کربلای معلی و نجف اشرف

وی افزود: به منظور حفاظت از زائرانی که از سه محور خود را به کربلای معلا رساندند، این شهر به چند منطقه حفاظت شده امنیتی تبدیل شد و با همکاری آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ۱۶۰۰ دوربین در ورودی‌های استان و همچنین در نقاط مختلف شهر برای کنترل اوضاع نصب شده است.

امروز همزمان با فرا رسیدن روز دهم محرم عاشورای حسینی، میلیون‌ها نفر از سوگواران حسینی با حضور در حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، بین الحرمین و قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع) نماد وفاداری به عزاداری پرداختند.