ارائه فهرست دولت جدید لبنان به میشل عون

بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که « نجیب میقاتی » مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان با « میشل عون » رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

این دیدار که روز گذشته لغو و به زمان دیگری موکول شده بود، طبق گزارش شبکه «المیادین»، عصر امروز به وقت لبنان در کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری) صورت خواهد گرفت.

ارائه فهرست دولت جدید لبنان به میشل عون

المیادین ضمن تأیید گزارش روز گذشته شبکه لبنانی «ام تی وی»، خبر داد که کابینه میقاتی متشکل از ۲۴ وزیر خواهد بود.

پیش از این، ام تی وی خبر داده بود که قرار بود مأمور تشکیل کابینه، روز گذشته، فهرست وزیران پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهور لبنان ارائه دهد؛ اما بنا به دلایلی نامعلوم این اقدام صورت نگرفت و به زمان دیگری موکول شد.

ام تی وی همچنین خبر داده بود که مأمور تشکیل کابینه نام دو وزیر را برای وزارت دادگستری لبنان پیشنهاد داده است تا شخص رئیس جمهور خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، روز دوشنبه هفته جاری، در سخنانی در کاخ «بعبدا»  گفت که امیدوار است به زودی اتفاقات خوبی در راستای تشکیل دولت لبنان روی دهد.

«وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» نیز در حساب کاربری خود در شبکه فیس بوک پیش‌بینی کرده بود که نجیب میقاتی نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان لیست کامل وزرای پیشنهادی خود را روز سه‌شنبه ارائه دهد.

او گفته بود که این لیست بر پایه فرمول سه هشتم است. به این معنا که رئیس‌جمهور، هشت وزیر، نخست‌وزیر هشت وزیر و حزب‌الله و جنبش امل نیز روی هم رفته هشت وزیر پیشنهاد کرده‌اند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کند.