سه شهروند انگلیسی در میان کشته شدگان انفجار کابل

« دومینیک راب » وزیر خارجه انگلیس شامگاه جمعه (به وقت تهران) خبر داد که در انفجار روز پنجشنبه در فرودگاه کابل، سه شهروند انگلیسی نیز قرار داشته‌اند که یکی از آنها کودک است.

بر اساس گفته راب، در این انفجار دو شهروند انگلیسی نیز مجروح شده‌اند. این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان روز جمعه به شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا خبر داد که تلفات انفجار پنجشنبه شب در نزدیکی فرودگاه کابل به ۱۷۰ کشته افزایش یافته است که از این تعداد سیزده کشته، نظامیان آمریکایی هستند.

سه شهروند انگلیسی در میان کشته شدگان انفجار کابل

 مهاجمان ناشناس شب گذشته در کنار ورودی ابی که طی روزهای اخیر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی بارون در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.

حمله روز گذشته نمایانگر مرگبارترین روز برای ارتش آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود که پنج روز قبل از فرارسیدن مهلت خروج کامل نظامیان از افغانستان (۳۱ آگوست، ۹ شهریور ماه) صورت گرفت.

گروه تروریستی داعش مسئولیت عملیات روز گذشته را به عهده گرفت. طالبان این حمله را «تروریستی» خوانده است. پولیتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش، باعث این انفجارها شده‌اند.

روز چهارشنبه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد در حالی که کمتر از یک هفته به فرا رسیدن ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج آمریکا از افغانستان مانده دست‌کم ۴۱۰۰ شهروند آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» به نقل از دستیار یک سناتور آمریکایی گزارش داد وزارت خارجه آمریکا در یک نشست توجیهی به سناتورها گفته این آمریکایی‌ها در تلاش بری خروج از افغانستان هستند.

مقام‌های کاخ سفید بارها گفته‌اند اطلاع دقیقی از شمار شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان ندارند. «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت با توجه به اینکه برخی از آمریکایی‌ها بدون ثبت نامشان نزد سفارت آمریکا در کابل وارد افغانستان شده‌اند اطلاعی از شمار دقیق آمریکایی‌ها نیست.