ترامپ پس از شکست بایدن در افغانستان دوباره به میدان می‌آید

​ «مت گیتس» نماینده جمهوری خواه کنگره و متحد «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در گفت وگو با نشریه پولیتیکو گفت که ترامپ در سال ۲۰۲۴میلادی دوباره نامزد می شود، زیرا می خواهد بعنوان یک مبارز نه کسی که فقط شعار می دهد، وارد عرصه رقابت شود.  

پولیتیکو دیروز سه شنبه گزارش داد که "کمیته اقدامات سیاسی (PAC) ترامپ آمریکا را نجات بده" که  پس از خروج توسط وی ایجاد شد، در حال ایجاد زمینه برای نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است و از جمله اقدامات این کمیته را ایجاد حضور کارکنان در ایالت کلیدی آیووا و تشکیل یک حزب ثابت عنوان کرد.

در این میان، چندین متحد ترامپ، مانند «جیسون میلر» مشاور و سخنگوی پیشین وی و نمایندگان جمهوریخواه شامل «رونی جکسون» و «جیم جردن» هم معتقد هستند ترامپ قطعا در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد می شود.

گیتس به پولیتیکو گفت که ترامپ می تواند از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر نامزدهای احتمالی برخوردار باشد زیرا "حزب به راستی به او وفادار است".

ترامپ پس از شکست بایدن در افغانستان دوباره به میدان می‌آید

اما در حالیکه کمیته اقدامات سیاسی هنوز نمی تواند به طور رسمی بودجه خود را برای دوره ۲۰۲۴میلادی جمع آوری کند، ساختار آن انعطاف پذیری زیادی برای جمع آوری و هزینه بودجه با مقاصد سیاسی به ارمغان می آورد و از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

واشنگتن پست نیز هفته گذشته گزارش داد که کمیته اقدامات سیاسی پول نقد در دست دارد و با پرداخت نزدیک به ۴۰ هزار دلار در ماه برای اجاره یک دفتر اداری در برج ترامپ که چندین مستاجر پردرآمد را در طول همه گیری کووید -۱۹ از دست داده، ناجی سازمان ترامپ است.

چند تن از افراد نزدیک به ترامپ به پولیتیکو گفته اند که خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان و تحقق توافق خروج دولت ترامپ با طالبان، تمایل این رئیس جمهوری پیشین را برای رویارویی با «جو بایدن» افزایش داده است.

«تونی فابریزیو» ناظر انتخابات ترامپ در این خصوص به پولیتیکو گفت: «او عصبانی است زیرا معتقد است، چه درست و چه غلط نتیجه انتخابات به ضرر وی تغییر داده شده است. ترامپ بر این باور است می توان از هر آنچه در دوران بایدن اتفاق افتاده جلوگیری کرد».

با این وجود منابع به پولیتیکو تاکید کردند هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است و اگر ترامپ نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام کند، احتمالا تا پس از انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ این کار انجام نمی شود.