صلیب سرخ و سازمان ملل به داد اسرای فلسطینی برسند

« محمد اشتیه » نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان خواستار پیگیری وضعیت اسرای فلسطینی توسط صلیب سرخ و سازمان ملل شد و تل‌آویو را مسؤول جان این اسرا خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اشتیه از صلیب سرخ و سازمان ملل خواست، از عدم شکنجه و ظلم به اسرای فلسطینی مطمئن شوند و رژیم صهیونیستی را به اجرای کنوانسیون سوم ژنو در مورد اسرا ملزم کنند.

صلیب سرخ و سازمان ملل به داد اسرای فلسطینی برسند

شش اسیر فلسطینی پانزدهم شهریور موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق امنیتی «جلبوع» واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند. رژیم صهیونیستی از همان ساعات اولیه جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرده بود و تا کنون چهار نفر از این اسرا را بازداشت کرده است. 

 «رائد عامر» رئیس مرکز «نادی الاسیر» در شهر نابلس در کرانه باختری در گفت‌وگو با رادیو صوت القدس تایید کرد که زکریا الزبیدی یکی از چهار اسیر فلسطینی بازداشت شده زیر شکنجه وحشیانه ماموران بازجویی دچار جراحت و کبودی شدید شده و به بیمارستان منتقل شده است.

در همین زمینه منابع آگاه به روزنامه فلسطینی «الایام» گفتند، گروه‌های فلسطینی پیامی شدیداللحن برای مصر فرستاده و تهدید کرده‌اند، تمام توافق‌های آتش‌بس سابق با رژیم صهیونیستی را در سایه ادامه سرکوب اسرا لغو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، مصر در پاسخ به گروه‌های فلسطینی گفته، حداکثر فشار ممکن را بر تل‌آویو وارد می‌کند تا از این اقدامات علیه اسرای فلسطینی دست بردارد.