نگاه نژادپرستانه شرکت های دارویی آمریکا به بیماران

 تام هارتمن نویسنده مشهور آمریکایی در گفت وگو با هیل اظهار داشت نژادپرستی و قدرت شرکت‌های بزرگ دارویی آمریکا  یکی از بزرگترین موانع برای ایجاد سیستم مراقبت‌های بهداشتی ملی است.

این نویسنده آمریکایی تصریح کرد نژادپرستی در سال‌های گذشته نقش عمده‌ای در مخالفت با سیستم مراقبت‌های بهداشتی ملی داشته است.

به گفته وی، در اواخر قرن نوزدهم ، برخی آمریکایی‌ها معتقد بودند که اگر به سیاه پوستان خدمات مراقبت‌های سلامت و بهداشت ارائه نشود، نسل آنها از بین می‌رود.

وی اضافه کرد که نژادپرستی تا دهه ۷۰ بر آمریکا حاکم بود و تا حد زیادی مخالفت حزب تی پارتی را با طرح "اوباما کر" برانگیخت.

به گفته وی، امروزه شرکت‌های بزرگ دارویی یکی از بزرگترین قدرت‌های بانفوذ در آمریکا در مخالفت با طرح سیستم ملی سلامت هستند.

نگاه نژادپرستانه شرکت های دارویی آمریکا به بیماران

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش از این در گزارشی نوشت: شهروندان سیاهپوست آمریکا به علت نژادپرستی سازمان یافته و نابرابری در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و فرصت‌های اقتصادی، آسیب پذیرتر از دیگر شهروندان این کشور هستند.

بسیاری از شهروندان سیاهپوست ایالات متحده گلایه می‌کنند که کارشناسان حرفه‌ای پزشکی، بیماری‌های آنان را در هنگام درخواست دسترسی به درمان، کمتر از دیگر شهروندان جدی می‌گیرند.

کارشناسان بهداشت و درمان همگانی آمریکا با پذیرش نقش نژادپرستی در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در سال ۲۰۲۰ در ده‌ها شهر، بخش و ایالت این کشور، نژادپرستی را تهدید بهداشتی و سلامتی سراسری اعلام کرده‌اند. با اینکه کارشناسان بهداشت همگانی مبارزه با نژادپرستی را نخستین گام دانسته‌اند اما بسیاری هنوز در این مورد تردید دارند.

دموکرات ها به دنبال این هستند با کاهش حداقل سن، افراد بیشتری از برنامه های کمکی فدرال برخوردار شوند.

باراک اوباما نخستین رئیس جمهوری رنگین پوست آمریکا در دوره ریاست جمهوری اش طرح "اوباماکر" را ارائه کرد که ۲۰ میلیون نفر در آمریکا از جمله طبقه متوسط و پایین در این کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند، اما احزاب نژاد پرست با آن مخالفت شدیدی داشتند.

این طرح شامل حداقل‌های خدمات درمانی نظیر پوشش رایگان خدمات پیشگیرانه، اجبار کارفرمایان به بیمه کردن کارکنان و تخصیص یارانه برای خرید بیمه بود.

دونالد ترامپ پس از به قدرت رسیدن بلافاصله پیشنهاد لغو این طرح را ارائه کرد اما دیوان عالی آمریکا با نادیده گرفتن چالش حقوقی ایالت تگزاس و ۱۷ ایالت دیگر که حزب جمهوریخواه در آنها قدرت را در دست دارد، قانون بیمه درمانی اجباری برای بیمه درمانی همگانی ارزان را لغو نکرد.