هزاران فرصت شغلی انگلیس در معرض خطر مقررات سفر کرونا

 بر اساس آمار انجمن سفر در انگلیس رزرو پروازها برای ایام تعطیلات در تابستان امسال به نسبت سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۳ درصد کاهش داشته است. این در حالیست که به رغم برنامه واکسیناسیون در انگلیس، شرکت های مسافرتی افزایشی در رزرو پروازها به نسبت تابستان گذشته گزارش نکرده اند.

انجمن سفر در انگلیس نوشت: هزاران فرصت شغلی در این کشور در معرض خطر قرار داد و از هر ۱۰ شرکت انگلیسی، هفت شرکت قصد دارند بعد از تعطیلات نیروهای خود را تعدیل کنند.

گروه فرودگاهی هیترو و منچستر که هر دو کاهش شدید در تردد هوایی در فصل تابستان را گزارش داده اند به درخواست ها برای آسان تر کردن مقررات سفرهای بین المللی ملحق شده اند.

هزاران فرصت شغلی انگلیس در معرض خطر مقررات سفر کرونا

فرودگاه لندن شلوغ ترین فرودگاه در اروپا بوده است اما اکنون و بعد از این که این فرودگاه از افت ۷۱ درصدی پروازهایش در ماه آگوست در مقایسه با قبل از همه گیری خبر داد، این فرودگاه از نظر ترافیک هوایی در رتبه دهم قرار گرفته است.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس گفته قصد دارد هر چه زودتر تست پی سی آر در روز دوم ورود به انگلیس را برای مسافرانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، لغو کند.

شرکت هواپیمایی ایزی جت انگلیس نیز گفته هنوز تاثیر قابل ملاحظه ای در رزورها به دنبال اعلام وزیر بهداشت مشاهده نکرده است. سخنگوی این شرکت افزود این خط هوایی همچنان به درخواست خود برای لغو همه تست ها برای مسافران واکسینه شده که قصد دیدار از کشورهایی کم خطر را دارند، ادامه خواهد داد.

دولت انگلیس قراراست سامانه مجوز تردد هوایی را که بسیار مورد انتقاد است تا اول اکتبر بازنگری کند در حالی که تعطیلات ها تا پایان این ماه اتمام می شود.

بالغ بر ۴۸ میلیون نفر در انگلیس واکسن کرونا زده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۴۴ میلیون نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب بیشتر جمعیت انگلیس در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.