انتقاد سندرز از مافیای ثروت در آمریکا

 برنی سندرز ، سناتور ایالت ورمونت بار دیگر از مافیای ثروت در آمریکا انتقاد کرد.

بر این اساس، سندرز در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: طی ۲۰ سال گذشته صنعت داروسازی بیش از ۴.۵ میلیارد دلار صرف لابی گری و فعالیت‌های کارزاری کرده است. به همین دلیل ما بیشترین بها را بابت هزینه دارو می‌پردازیم. دیگر کافی است. دموکرات‌ها باید شجاعت داشته باشند و این حرص و طمع را شکست دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: اولیگارشی (حکومت اقلیت) اینگونه است، شرکت‌های داروسازی، صنعت بهداشت و درمان، منافع سوخت‌های فسیلی و افراد خیلی ثروتمند، میلیون‌ها دلار صرف شکست قانون ما برای حفاظت از طبقه کارگر و ایجاد یک نظام مالیاتی مترقی خواهانه می‌کنند. دیگر کافی است، حرص و طمع (آنها) باید متقوف شود.

انتقاد سندرز از مافیای ثروت در آمریکا

پیش از این، سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به سفر میلیارد‌های آمریکایی و انگلیسی به فضا، از نابرابری‌های موجود بین اقشار مختلف مردم و همچنین از فرار مالیاتی ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین این کشور انتقاد کرده بود.

سندرز چندی قبل نیز در توییتی از نابرابری‌ها در آمریکا انتقاد کرد و نوشت: «این غیر قابل قبول است که امروز در آمریکا بسیار پولدارها، پولدارتر می‌شوند این در حالی است که خانواده‌های کارگران در حال تلاش هستند. ما ریاضت اقتصادی نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه و نه اندک تعدادی کار کند».

سندرز در ادامه پیام خود به آمار‌هایی در این کشور اشاره کرد. بر اساس این آمار، ۱۴۰ میلیون آمریکایی جزو کم درآمد‌ها حساب شده و ۹۲ میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند. در این آمار آمده که ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و ۴۰ میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند.