قدردانی حماس از عراق

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حماس از موضع گیری مسئولانه و شجاعانه احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، شیوخ و شخصیت‌های برجسته عشایر و اقوام عراقی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت آنان از ملت فلسطین، مقاومت و حل عادلانه مسایل فلسطین بسیار تشکر و قدردانی می‌کند.

وی افزود: این موضع گیری عراقی‌ها در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشان دهنده اصالت عراق و ملت برادر آن، عشق و علاقه و وابستگی زیاد آنان به فلسطین و ملت ماست.

برهوم تاکید کرد: جنبش حماس هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را در هر سطحی مردود می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

قدردانی حماس از عراق

وی خاطرنشان کرد: هر گونه عادی سازی روابط با تل آویو پیامد‌های خطرناکی برای ملت فلسطین، حقوق و آرمان فلسطینی‌ها و برای کل منطقه به دنبال دارد.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه از ملت‌های تمام کشور‌های عربی و اسلامی خواست در برابر سازشکاران و افشای آنان، متحد و یکپارچه باشند و برای فراهم کردن همه شرایط، عوامل و ابزار‌های مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین برای رویارویی با رژیم اشغالگر، طرح‌ها و نقشه‌های آنان تلاش کنند.

روز جمعه کنفرانسی در حمایت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق برگزارشد که اعتراض مردم و واکنش شدید شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور را به دنبال داشت.

پس از برگزاری این کنفرانس، دستگاه قضایی عراق برای شرکت کنندگان در آن، حکم بازداشت صادر کرد.