نتانیاهو مراسم سالگرد ترور اسحاق رابین را تحریم کرد

در اقدامی غیر معمول بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مراسم سالروز ترور اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق این رژیم را تحریم کرد و تصمیم گرفت در آن شرکت نکند.

بنیامین نتانیاهو که خود پس از ۱۲ سال از قدرت برکنار شد و هم اکنون مخالف کابینه جدید این رژیم است، تصمیم گرفت در مراسم رسمی دولت برای سالروز ترور اسحاق رابین (که در سال ۱۹۹۵ ترور شد) شرکت نکند.

بنا بر اعلام شبکه ۱۲ عبری زبان رژیم صهیونیستی، این مراسم در جبل هرتزل برگزار خواهد شد و طبق معمول دعوت از مسئولان دولتی و مخالفان از نتانیاهو هم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمد، اما نخست وزیر سابق این رژیم تصمیم گرفت در آن شرکت کنند.

نتانیاهو مراسم سالگرد ترور اسحاق رابین را تحریم کرد

دفتر بنیامین نتانیاهو حاضر نشد درباره علت تصمیم وی برای خودداری از شرکت در این مراسم پاسخ دهد، اما منابع حزب لیکود اعلام کردند که نتانیاهو تنها در مراسمی که در کنست (پارلمان) به این مناسبت برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

در سال‌های اخیر برگزاری مراسم‌های مشابه برای سالروز ترور اسحاق رابین، شاهد بروز اختلاف‌های میان بنیامین نتانیاهو و اعضای خانواده رابین بوده است، چون اعضای خانواده رابین، بنیامین نتانیاهو را به سوء استفاده از این مراسم برای حمله به مخالفانش متهم کردند.

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰۰ علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی مطرح است و او، پیشتر، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است. یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را بر اساس آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰۰» است؛ او در این پرونده به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه‌دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

در این خصوص، روزنامه هاآرتص پیشتر نوشته بود، انتظار می‌رود نتانیاهو در پرونده «۱۰۰۰» نیز رسماً متهم شود. این پرونده، اتهامات نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود.

دیگر پرونده مفتوح علیه نتانیاهو که علیه او اعلام جرم خواهد شد، پرونده ۲۰۰۰ است. نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در این پرونده متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.