جنگ داخلی، دیگر در لبنان رخ نخواهد داد

میشل عون رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که پیامدهای حوادث اخیر بیروت کنترل شده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از عون گزارش داد که دیگر در لبنان جنگ داخلی رخ نخواهد داد.

وی همچنین گفت که برخی از طرفها همیشه در تلاش هستند که فضای عمومی لبنان را متشنج کنند.

جنگ داخلی، دیگر در لبنان رخ نخواهد داد

رئیس جمهور لبنان از دولت این کشور خواست که هر چه سریعتر نشستهای خود را از مجددا آغاز کنند تا بتوانند مطالبات شهروندان لبنانی را رفع کنند.

عون همچنین از دولت لبنان خواست که بتواند با صندوق بین‌المللی پول به توافق برسد تا از این کشور حمایت صورت گیرد.

وی درباره روند تحقیقات انفجار بیروت هم گفت که باید دستگاه قضا در این زمینه، مستقل باشد و سیاستمداران نیز در روند تحقیقات مداخله نکنند.

منظور عون از ایجاد جنگ داخلی، تلاش حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع –وابسته به عربستان سعودی و آمریکا- است؛ به نحوی که عناصر این حزب، اخیرا هواداران حزب‌الله و جنبش امل را در بیروت هدف گلوله قرار دادند.

هواداران حزب‌الله و جنبش امل به تازگی در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به خیابان‌ها آمده‌ بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند.

 نیروهای امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند. این تیراندازی‌ها، هفت شهید و شصت مجروح در پی داشت.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم اخیرا گفت که حزب القوات، در پی ایجاد جنگ داخلی در لبنان است، ولی در عین حال هشدار داد که این حزب، ۱۰۰ هزار نیروی رزمی دارد که از کشور خود دفاع خواهند کرد