آمریکا موتور یک موشک هایپرسونیک را آزمایش کرد

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای از آزمایش موفقیت آمیز موتور یک موشک هایپرسونیک (مافوت صوت) در صحرای یوتا خبر داد.

جانی ولف جونیور، مدیر برنامه‌های سیستم‌های استراتژیک نیروی دریایی آمریکا گفت: ما در آزمایش موشک‌های مافوق صوت و تمامی تجهیزات مربوط به آن مصمم هستیم. قرار است نهایتاً تا پاییز سال آینده میلادی موشک مافوق صوت آمریکایی و تمام تجهیزات و پرتاب کننده‌های آن‌ها با موفقیت آزمایش و در مدار سلاح‌های نظامی ما قرار گیرد.

در روز‌های اخیر آزمایش یک موشک مافوق صوت در کودیاک آلاسکا توسط نیرو‌های نظامی آمریکا با شکست مواجه شد. گفته می‌شود این موشک‌ها به نحوی طراحی شده که قرار است در زمان برخورد‌های نظامی از دریا به خشکی شلیک شوند.

آمریکا موتور یک موشک هایپرسونیک را آزمایش کرد

تمامی شرکت های بزرگ ساخت تسلیحات نظامی در آمریکا همانند شرکت ریتون و لاکهید مارتین اعلام کردند ساخت موشک‌های مافوق صوت در راس برنامه‌های آتی آن‌ها برای توسعه سلاح‌های جنگی قرار دارد.

در ماه‌های اخیر آزمایش موفقیت آمیز برخی موشک‌های مافوق صوت توسط چین دولت بایدن را به شدت نگران کرده است. مقامات آمریکا می‌گویند در تلاشند تا آن‌ها نیز به این فناوری نظامی دست یایند. مارک میلی، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا آزمایش موشک مافوق صوت چین را معادل فرستادن ماهواره اسپوتنیک شوروی به مدار زمین توصیف و از این موضع ابراز نگرانی کرد.