رکورد جدید روسیه در ثبت آمار مرگ و میر کرونایی

در جریان افزایش موارد ابتلا به کرونا در روسیه که مقامات این کشور را مجبور به اعمال تعطیلی سراسری ادارات کرده است، تعداد قربانیان روزانه کووید-۱۹ امروز نیز در این کشور رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، روسیه امروز (پنجشنبه) مرگ ۱۱۹۵ نفر دیگر را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساند که این رقم، بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی از زمان آغاز همه گیری کرونا در این کشور بوده است.

همچنین کارگروه دولتی مقابله با کرونا روسیه نیز از ابتلای ۴۰۲۱۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که ۶۳۰۵ مورد از آن‌ها در مسکو بودند.

رکورد جدید روسیه در ثبت آمار مرگ و میر کرونایی

هفته گذشته و پس از اعلام رکورد جانباختگان کرونایی در آن زمان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، دستور داد تا از ۳۰ اکتبر (۸ آبان) به مدت ۱ هفته تعطیلی همراه با حقوق در این کشور اجرا شود. کاخ کرملین هم اعلام کرد پوتین در این مدت هیچ ملاقات و نشست حضوری نخواهد داشت.

همچنین در آن زمان قرار بر این شد که در مسکو (پایتخت روسیه) از تاریخ ۲۸ اکتبر تا ۷ نوامبر (۶ تا ۱۶ آبان) خدمات غیرضروری تعطیل شوند.

تا کنون بیش از ۸ میلیون و ۶۷۳ هزار نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۲۴۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است تاکنون بیش از ۲۴۸ میلیون و ۹۵۴ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۵ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.