جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای ردیابی هکر‌ها

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در گزارشی اعلام کرد: گروه هکری سایه سیاه مسئول حمله سایبری به خط لوله بزرگ آمریکاست که در ماه‌های گذشته موجب اختلال گسترده در سوخت رسانی در بخش‌هایی از جنوب شرقی کشور شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای ارائه هرگونه اطلاعاتی که موجب دستگیری محکومان حملات باج افزار‌ها به شرکت‌های بزرگ آمریکایی شود تا ۱۰ میلیون دلار پاداش در نظر گرفته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با ارائه این پاداش، آمریکا تعهد خود را در قبال محافظت از قربانیان حملات سایبری و باج افزار‌ها در سراسر جهان به اثبات می‌رساند.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای ردیابی هکر‌ها

گفته می‌شود شرکت خط لوله سوخت "کلونیال پاپ لاین" آمریکا برای دسترسی مجدد به سیستم‌های کنترلی خود در ماه‌های اخیر مجبور شده ۵ میلیون دلار پول در قالب رمز ارز بین کوین به هکر‌ها پرداخت کند.

وزارت خارجه آمریکا در ماه ژوئیه هم اعلام کرده بود برای هر گونه اطلاعاتی در مورد مکان فعالیت باج افزار‌ها و گروه‌های هکری تا میلیون‌ها دلار جایزه پرداخت خواهد کرد.

حملات سایبری به ویژه در سال‌های اخیر به شرکت‌ها و سازمان‌های مهم آمریکا خسارت‌های زیادی وارد کرده است. مقامات آمریکا از جمله جو بایدن همواره روسیه را در این حملات سایبری متهم و آن‌ها را تهدید به مقابله به مثل کرده اند.

دولت مسکو هم هرگونه اتهام به دست داشتن در حملات سایبری و باج افزار‌ها را رد کرده و آن را بازی سیاسی دولت آمریکا در عرصه جهانی می‌داند.