محمد بن سلمان در صدر لیست ناقضان حقوق بشر

یک موسسه مطالعات حقوق بشر، عاملان نقض حقوق بشر در یمن را با توجه به جنگ خونینی که این کشور س

وب سایت سعودی لیکس نوشت: سازمان حقوق بشری « اکلیسا» در مراسمی کنایی، به « محمد بن سلمانال‌ها شاهد آن بوده است، محکوم کرد.» ولیعهد سعودی دو تندیس به دلیل ارتکاب شدیدترین جنایات جنگی علیه غیرنظامیان یمنی و نقض حقوق بشر اعطا کرد.

در این مراسم کنایی، محمد بن سلمان به عنوان برجسته‌ترین «برهم زنندگان صلح» در جنگ یمن ، «عامل فجیع‌ترین جنایات حقوق بشر» و «جنایت علیه کودکان» معرفی شد.

محمد بن سلمان در صدر لیست ناقضان حقوق بشر

مؤسسه مطالعات حقوق بشر قاهره در 2 نوامبر مراسم اهدای تندیس را برای برجسته‌ترین برهم زنندگان صلح در جنگ یمن برگزار کرد. این تندیس به کسانی داده می‌شد که جنگ را تداوم می بخشند، باعث مرگ و رنج و مانع از تلاش‌ها برای برقراری صلح می‌شوند.

این موسسه تاکید کرد که هدف از این تندیس ساختگی جلب توجه بین‌المللی به فجایع مداوم جنگ ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن و برجسته کردن بسیاری از بازیگران در جنایت جنگی علیه این کشور است.

محمد بن سلمان در دو بخش «ارتکاب جنایات و نقض فاحش حقوق بشر» و «نقض حقوق کودکان یمنی » تندیس دریافت کرد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در رده «تسلیح طرف‌های جنگ یمن» در میان بدترین مخربان صلح قرار گرفت.

برخی نمایندگان مجلس و گروه‌های حقوق بشری دولت انگلیس را به انجام معاملات پر سود تسلیحاتی با عربستان سعودی متهم می‌کنند که در جنگ یمن و نقض قوانین حقوق بشری فاجعه به بار آورده است.

انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن که علاوه بر آمار بالای تلفات، ده‌ها هزار زخمی و ویرانی در این کشور مسلمان به‌جای گذاشته، مجوز فروش حدود پنج میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از مارس 2015 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.