دخالت های آمریکا با کمک عربستان عامل اصلی تحولات عراق است

 سید جعفر رضو درخصوص تحولات اخیر عراق گفت: با توجه به اعتراضات احزاب مختلف به نتایج انتخابات عراق در میابیم که میزان دخالت در انتخابات و احتمال تقلب وجود دارد.

وی تصریح کرد: شواهد امر حاکی  از آن است که دخالت آمریکا با کمک عربستان در انتخابات عراق مسئله ای جدی است که اکثریت جریان ها به آن اعتراض دارند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین با اشاره به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق گفت: به نظر می رسد آن که از این حمله بهره می برد آمریکا است که تلاش دارد جریان مقاومت را از صحنه سیاسی عراق دور نگه دارد زیرا مقاومت برای بیرون راندن آمریکا از عراق جدی است و پارلمان عراق به طور ویژه به این مسئله پرداخته و قانونی را در این زمینه تصویب کرده است.

دخالت های آمریکا با کمک عربستان عامل اصلی تحولات عراق است

رضوی در ادامه اظهار داشت: طی۶ ماهه گذشته شاهد بودیم که کنسولگری آمریکا توسط موشک های مقاومت مورد هدف قرار گرفت لذا احتمال زیاد آینده عراق پر تشنج خواهد بود.

وی ادامه داد: خروج آمریکا از عراق خواست ملت این کشور است در حالی که آمریکایی ها به هیچ وجه نمی خواهند از عراق خارج شوند با همه این شرایط به نظر می رسد که آینده عراق و پارلمان این کشور با تشنج همراه باشد.

این کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: همه این ها پروژه آمریکایی است برای ضربه زدن به محور مقاومت. دیدیم که تحولات قفقاز یکی از پروژه های آنها بود. آنها به دنبال این هستند که کریدور تهران بیروت را که یک فضای استراتژیک برای مقاومت است، تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین تمامی این جریانات برای ضربه زدن به مقاومت می باشد.

رضوی یادآور شد: مسائل لبنان به منظور حذف مقاومت و حزب الله و تحریم های سوریه و نیز استمرار حمله به یمن نیز بخشی از این پروژه برای ضربه زدن به مقاومت است.