دیدار محرمانه رئیس شاباک با مقامات نظامی و امنیتی اردن

«رونن بار» رئیس جدید شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در سفری به امان پایتخت اردن با مقامات نظامی و امنیتی این کشور دیدار کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اعلام این خبر نوشت که سفر رئیس شاباک به اردن سومین سفر او در غرب آسیا پس از انتصاب در سمت جدیدش است.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، رونن بار در سفر به اردن با مقامات ارشد نظامی و امنیت دیدار و درباره راهکارهای مبارزه با گروه‌های مسلحانه و تروریسم و نیز مبارزه با پدیده قاچاق سلاح از طریق مرز گفت‌‌وگو کرده است.

هاآرتص نوشت که احتمالا در این دیدار خطرات تروریسم به ویژه با نزدیک شدن گروه‌های مسلح و حرکت شبه‌نظامیان از عراق به سمت مرزهای فلسطین اشغالی، بررسی شده است.

دیدار محرمانه رئیس شاباک با مقامات نظامی و امنیتی اردن

به نوشته این روزنامه رئیس شاباک حامل این پیام به مقامات اردن بود که حفظ روابط اسرائیل با اردن حائز اهمیت است و به رغم اختلافات دو طرف در سال‌های اخیر در دوره نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» اما روابط امنیتی تنگاتنگی بین دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و اردن وجود داشت.

گزارش‌هایی اسرائیلی حاکی از افزایش قاچاق سلاح از اردن به اسرائیل در سال‌های اخیر است که نهادهای امنیتی اسرائیل علت آن را افزایش تقاضای سلاح از یک سو و افزایش قیمت و دشواری قاچاق آن از مصر و لبنان می‌دانند.

رئیس شاباک دو هفته پیش نیز در سفری به رام‌الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و پیش از آن نیز در سفری به قاهره با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.