ارتش چین نسل جدید موشک‌های ضدتانک تولید کرد

نشریه گلوبال تایمز با اعلام این مطلب افزود: یک کارشناس نظامی می گوید که این موشک جدید از نمونه‌های قبلی نیرومندتر است و با نصب روی خودروهای تهاجمی بسیار متحرک خواهد بود.

ایده حمله از ارتفاع بالا از این حیث مهم و جالب است که می‌تواند بطور خاص در فلات تبت در غرب چین و سایر مناطقی که پشتیبانی هوایی وجود ندارد مفید باشد و البته نیازی به گفتن نیست که چین با کشور هندوستان نیز در شرق "لاداخ" رویارویی مرزی دارد.

چین انواع مختلفی از موشکهای هدایت شونده ضد تانک از جمله انواع متحرک و پرتابی از بالگردهای تهاجمی و پهپاد و خودروهای زرهی دارد. 

این نشریه خاطرنشان کرد که این موشک جدید نیز قابل تولید انبوه است و می‌تواند در آینده نزدیک مورد استفاده ارتش قرار گیرد. از سوی دیگر ارتش آمریکا نیز برخی از انواع مرگبار موشک‌های هدایت شونده ضد تانک از جمله TOW ، جاولین یا حتی موشک زمین‌-پرتاب "هلفایر" در اختیار دارد.

ارتش چین نسل جدید موشک‌های ضدتانک تولید کرد

چین سابقه‌ای طولانی از زمان جنگ سرد در تولید موشک‌های ضدتانک دارد و موشک HJ-۱۲  را شرکت صنایع شمالی چین در سال ۲۰۱۴ تولید کرده که پیشرفته‌ترین موشک ضدتانک چین تا این تاریخ است.

موشک اچ‌جی-۱۲ برد شلیک حداکثر ۴ کیلومتری دارد و نتیجه دهه‌ها تحقیقات و توسعه در زمینه موشک‌های نیرومند ضد تانک است و به ارتش چین امکان مبارزه با کارآمدترین نیروهای زرهی را حتی بدون کمک هوایی می‌دهد.