مسکو، ناتو را تهدید کرد

  لاوروف روز چهارشنبه در شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت: ما همچنان به هر نوع گام خصمانه پاسخ سخت خواهیم داد و اجازه نمی دهیم تا منافع ملی ما به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه به هیچکس موضع خود را تحمیل نمی کنیم و درس نمی دهیم، اظهار کرد: برای توسعه روابط با همه کشورهای جهان برمبنای قوانین بین المللی در وهله اول منشور سازمان ملل آمادگی داریم.  

 وزیر خارجه روسیه گفت: در همین حال از هر گونه تلاش برای گفت و گوی زورگویانه و قلدرمابانه و با لحن متکبرانه با روسیه بویژه تهدید و شانتاژ و مداخله در امور داخلی روسیه جلوگیری می کنیم.  

لاوروف خاطرنشان کرد که وضعیت بین المللی به دلیل سیاست ها و اقدامات کشورهای غربی بدتر شده است.  

  ناتو برای جذب اوکراین تلاش می کند

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که پیمان ناتو تلاش می کند اوکراین را به مدار خود جذب کرده و به کشور ضدروسیه تبدیل کند.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد ضدروسی ناتو تصریح کرد: متاسفانه وضعیت با سیاست های مخرب کشورهای عضو ناتو که سعی دارند اوکراین را به مدار خود جذب کنند، پیچیده تر می شود.  

وی افزود: در زمان حاضر، ناتو به مساله تحویل تسلیحات تهاجمی به اوکراین می پردازد و اقدامات تحریک آمیز آمریکا، در هوا، زمین و دریا در نزدیکی مرزهای ما افزایش می یابد. در همین حال سعی دارند که دیدگاه خود را در مورد رفتار روسیه به ما تحمیل کنند و اینکه نیروهای مسلح روسیه در داخل کشور چگونه باید مستقر باشند.   

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود از اوکراین بخاطر خودداری از اجرای توافقنامه مینسک برای حل مناقشه دونباس انتقاد کرد.

وی در مورد امکان تحریم دولت اوکراین بخاطر خودداری از اجرای توافقنامه مینسک هم گفت که روسیه مخالف تدابیر یکجانبه (تحریم) است.