به پایان رسیدن صبر گروه‌های مقاومت در برابر اقدامات اسرائیل

«سهیل الهندی، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس گفت که این جنبش و گروه‌های مقاومت حاضر در نوار غزه تا این لحظه هیچ جدیتی از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام تعهدات خود ندیده‌اند.

الهندی در گفت‌وگو با روزنامه فلسطینی «الایام» گفت که رژیم صهیونیستی به مفاد آتش‌بس از جمله رفع محاصره نوار غزه، توقف حملات به ساکنان بیت المقدس، حمله به مسجد الاقصی و پیشرفت در  پرونده مبادله اسرا پایبند نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه صبر شاخه‌های نظامی مقاومت در برابر اقدامات اسرائیل به پایان رسیده است، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی در انجام تبادل اسرا با حماس، جدی نیست.

به پایان رسیدن صبر گروه‌های مقاومت در برابر اقدامات اسرائیل

این مسئول با بیان اینکه حماس «آماده است که فردا توافق را منعقد کند»، شروط این جنبش را  آزادی بیش از هزار اسیر فلسطینی، از جمله زندانیان دارای حبسهای طولانی مدت و کسانی  عنوان کرد که متهم به قتل صهیونیستها هستند.

الهندی خاطر نشان کرد:«دولت کنونی اسرائیل جرأت و شهامت کافی را ندارد که در حال حاضر با اجرای این توافق موافقت کند، اما در نهایت آن را خواهد پذیرفت».

وی با بیان اینکه تماس‌ بین حماس و طرف مصری متوقف نشده و در همه سطوح ادامه دارد، بر مخالفت این جنبش و همه گروههای مقاومت حاضر در غزه با هرگونه طرحی تأکید کرد که حق مشروع فلسطین را تضعیف کند».

در همین ارتباط، منابع مصری  اخیر خبر دادند که واسطه‌های مصری نتوانسته‌اند موافقت رژیم صهیونیستی در مورد دیدگاه حماس درباره مرحله اول قرارداد تبادل اسرا را کسب کنند.

این منابع مدعی شدند، حماس در برابر آزادی تعدادی از اسرای زن و سالخورده از زندان‌های رژیم صهیونیستی و نیز افزایش افراد موجود در لیست دارای محکومیت‌های بالا، بر تحویل یک ویدئو به تل‌آویو که تنها سرنوشت دو نفر از اسرای اسرائیلی را توضیح می‌دهد اصرار دارد و طرف اسرائیلی با این موضوع به شدت مخالفت کرده و خواستار مدرکی خاص درباره وضعیت نظامیان اسیرش بدون دادن امتیازی شده است.

 «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم اخیرا تأکید کرد،چهار نظامی اسرائیلی که در دست گردان‌های «القسام» (کتائب القسام) شاخه نظامی حماس اسیر هستند خورشید را نخواهند دید جز زمانی که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خورشید آزادی را ببینند.

 گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.  

«آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد. القسام تا کنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است.