واکنش بایدن به ویرانی های ایجاد شده در  کنتاکی

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در جریان توفان‌های شدیدی که کنتاکی را ویران کرد به این منطقه سفر کرد و از شدت ویرانی ها دراین مناطق سخن گفت.

بایدن طی سخنانی در میان خرابه‌های کنتاکی گفت: «دامنه و مقیاس این ویرانی فراتر از باور است. این گردباد‌ها همه چیز را در مسیر خود بلعیدند. من به مطبوعات می‌گویم به اطراف نگاه کنید. چیزی که مردم در حال حاضر به دنبال آن هستند، این است که بتوانند سر خود را روی بالش بگذارند. بتوانند چشمان خود را ببندند، نفس عمیقی بکشند، بخوابند و مطمئن شوند که حال فرزندانشان خوب است. کار سختی باید در دو یا سه ماه آینده اتفاق بیفتد تا این اطمینان را به ارمغان بیاورد.»

جان بابل، سخنگوی مدیریت اضطراری کنتاکی روز چهارشنبه گفت که از زمان شروع توفان هفته گذشته در کنتاکی ۷۱ نفر کشته شده اند. ۱۸ هزار و ۵۰۰ مورد قطعی برق نیز کماکان وجود دارد.

واکنش بایدن به ویرانی های ایجاد شده در  کنتاکی

اواخر روز دوشنبه، بایدن اعلام وضعیت اضطراری را برای ایالات تنسی و ایلینوی تأیید کرد. قبلاً نیز اعلام وضعیت اضطراری برای کنتاکی تایید شده بود. روز چهارشنبه، بایدن اعلام وضعیت اضطراری برای ایالت کنتاکی را اصلاح کرد تا کمک‌های بیشتری را به این منطقه اختصاص و بودجه فدرال را افزایش دهد.

رئیس جمهور آمریکا که از تصاویر گردباد و عمق ویرانی‌ها غافلگیر شده بود، عنوان کرد: «گردباد، رنگ بندی حزبی نمی‌شناسد. گردباد قرمز یا آبی وجود ندارد. زمانی که این بلایا شروع می‌شوند، ایالت قرمز یا آبی وجود ندارد.»

با این حال نگرانی‌ها در خصوص نگاه حزبی به مناطق آسیب دیده وجود دارد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا بایدن برای بازدید از یک منطقه محافظه‌کار کار سختی دارد، گفت که رئیس‌جمهور به قربانیان «به‌عنوان انسان نگاه می‌کند، نه به‌عنوان افرادی که وابستگی‌های حزبی دارند.»

شدت خرابی‌ها در کنتاکی بالاست. ده‌ها ژنراتور، ۱۳۵ هزار لیتر آب آشامیدنی، ۷۴ هزار وعده غذایی و هزاران تخت خواب برای کمک به آوارگان فرستاده شده است.

به دنبال وقوع توفان سهمگین در ایالت کنتاکی آمریکا، اندی بشیر، فرماندار این ایالت چندی پیش اعلام کرد که ظرفیت سردخانه‌های این ایالت برای نگهداری اجساد قربانیان کافی نیست.