رویکرد گام به گام آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

« جک سالیوان » مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا به تعهدات توافقنامه ۲۰۱۸ که میان این کشور و کره شمالی  در سنگاپور بدست آمد پایبند باقی می ماند.

در این توافقنامه درخواست خلع سلاح کامل هسته ای کره شمالی در ازای ضمانت امنیتی از سوی آمریکا میان دو کشور به امضا رسیده است.

جک سالیوان در کارگروهی به میزبانی «شورای روابط خارجی» در نیویورک گفت: «رویکرد ما با کره شمالی با نگاه به تصمیمات  ۲ دولت پیشین دونالد ترامپ و باراک اوباما بدست آمده است. دولت اوباما با نگاه به استراتژی صبر و خویشتن داری جلو می رفت که در واقع ضرورتی نداشت. از سوی دیگر دولت ترامپ در هانوی دست به چانه زنی بزرگی زد. به نظر می رسد اکنون زمان آن است که ما سیاست خود را چیزی میان این دو روش قرار دهیم تا برای دیپلماسی ای  آمادگی داشته باشیم که پیشرفت گام به گام تا رسیدن به هدف نهایی را برایمان تامین کند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا دو اجلاس تاریخی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی یکی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور و دیگری در فوریه ۲۰۱۹ در هانوی برگزار کرد. 

در اجلاس اول، کره شمالی توافق کرد تا بر سر خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره همکاری کند، در حالی که آمریکا نیز توافق کرد تا روابط جدیدی با کره شمالی بسازد که امنیت را برای کره شمالی که تحت تحریم های بسیاری از جانب آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، تضمین کند.

رویکرد گام به گام آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

مشاور امنیت ملی آمریکا در پایان گفت: ما آمادگی داریم تا پیشرفت هایی از همان جا که در اجلاس ۲۰۱۸ سنگاپور متوقف شده بود را، ادامه دهیم. 

کره شمالی از سال ۲۰۱۹ از گفت و گوهای خلع سلاح هسته ای با آمریکا خارج شده است.