انتقاد یک سازمان حقوق بشری از «اعدام زیر سن قانونی» در این کشور

سازمان اروپایی –سعودی حقوق بشر امروز دوشنبه گفته که عربستان سعودی همچنان در حال اعدام کسانی است که زیر سن قانونی هستند.

این سازمان در صفحه توئیتری خود نوشت عربستان سعودی ، چند بار وعده پایان دادن به اعدام کودکان را داده اما آنها را زیر پا گذاشته است.

انتقاد یک سازمان حقوق بشری از «اعدام زیر سن قانونی» در این کشور

این سازمان خبر داد که عربستان دستکم ۱۲ فرد را که در زیر سن قانونی قرار داشتند، در دوره پادشاهی سلمان بن عبدالعزیر و ولیعهد وی، اعدام کرده که آخرین مورد آن، مصطفی الدرویش است که دز ژوئیه ۲۰۲۱ وی را اعدام کرد.

این در حالی است که عربستان سعودی آبان ماه گذشته حکم اعدام یک زندانی به نام «مکی کاظم آل عبید» را تأیید کرد کرد. وی از اهالی منطقه شیعه‌نشین «ام الحمام» در «قطیف» واقع در شرق عربستان سعودی بوده است.

عربستان پیش از آن نیز یک زندانی سیاسی به نام  «مسلم بن محمد المحسن» را اعدام کرد.

وزارت کشور عربستان در اتهامات ادعایی مطرح شده علیه این شهروند سعودی اعلام کرد، که این زندانی سیاسی در آنچه گروه تروریستی خوانده شده، مشارکت داشته، با سلاح علیه مقامات ارشد سعودی دست به شورش مسلحانه زده و در کشتار یک شهروند سعودی نقش داشته و برای حمله به نیروهای سعودی اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف  می‌کرده است.

همچنین در مردادماه گذشته و تنها چند ساعت پس از گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره تسریع روند اجرای احکام اعدام در عربستان سعودی، رسانه‌های خبری از اعدام یکی از جوانان استان قطیف در شرق عربستان سعودی خبر دادند.