نقش مهم نظامیان آمریکا در حادثه حمله به ساختمان کنگره

بررسی اسناد جدید توسط کمیته تحقیقات نشان می‌دهد ژنرال‌های ارشد ارتش آمریکا برنامه منسجمی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در روز ۶ ژانویه داشته اند.

طبق این اسناد، اگر شورش معترضان چند ساعتی بیشتر ادامه پیدا می‌کرد می‌توانست به کودتایی نظامی در آمریکا منجر شود.

اسناد جدید نشان می‌دهد زمانی که صد‌ها معترض توانستند از سد نیرو‌های امنیتی عبور کرده و وارد ساختمان کنگره شوند مقامات نظامی آمریکا برای جلوگیری از پیشروی آن‌ها بسیار مردد بودند.

به گفته منابع خبری، کمیته تحقیقات کنگره هنوز با ابهامات زیادی در زمینه نقش نظامیان ارشد ارتش آمریکا در حادثه حمله به ساختمان کنگره رو به رو هستند. بسیاری از ژنرال‌های بازنشسته ارتش نسبت به تکرار چنین حوادثی در آینده هشدار داده و معتقدند در صورت تکرار حادثه‌ای مشابه به ۶ ژانویه ممکن است نظامیان آمریکا به ویژه ژنرال‌های ارشد با شورشیان همراهی کنند.

آن‌ها هشدار داده اند ممکن است یک فروپاشی سیاسی در داخل آمریکا به جنگی داخلی منجر شود.

نقش مهم نظامیان آمریکا در حادثه حمله به ساختمان کنگره

این روز‌ها کمیته تحقیقات کنگره با ابهامات زیادی رو به روست از جمله اینکه پنتاگون تا چه حد در مورد ارائه مدارک درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره صادقانه عمل کرده است.

کمیته تحقیقات می‌گوید عکسها، اسناد و فیلم‌های موجود از روز حادثه نشان می‌دهد نظامیان و ژنرال‌های ارشد ارتش تعلل زیادی در کنترل اوضاع به خرج داده اند.

در آستانه سالگرد حادثه ۶ ژانویه این روز‌ها مقامات آمریکا به شدت درگیر بررسی شواهد درباره این حادثه هستند. بسیاری می‌گویند ممکن است تا هفته‌های آتی دونالد ترامپ به عنوان مقصر اصلی این اتفاق تاریخی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.