کرونا بار دیگر در انگلیس و ایتالیا رکورد زد

در پی بالا گرفتن شیوع سویه اُمیکرون کرونا ، رسانه‌های خبری اعلام کردند آمار مبتلایان جدید به کرونا بار دیگر در انگلیس و ایتالیا رکورد زد.

پایگاه خبرش نشریه گاردین گزارش داد انگلیس با ثبت آمار بیش از ۱۸۳ هزار مورد ابتلای جدید ظرف یک روز، رکورد جدیدی را در موارد ابتلای روزانه به ثبت رسانده است.

طبق گزارش گاردین، انگلیس از ابتلای ۱۸۳ هزار و ۳۷ مورد جدید ابتلا و مرگ ۵۷ نفر دیگر بر اثر کرونا خبر داد. این در حالی است که انگلیس تنها افرادی را که ظرف ۲۸ روز پس از مثبت شدن تست کرونایشان، جان خود را از دست بدهند، جزء آمار قربانیان کرونایی قلمداد می‌کند و به همین خاطر، احتمال دارد آمار مرگ و میر روزانه کرونایی در این کشور بسیار بالاتر باشد.

همچنین شبکه الجزیره اعلام کرد ایتالیا با ثبت ۹۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، بالاترین رقم ابتلای روزانه را از زمان آغاز همه گیری کرونا به ثبت رساند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایتالیا، این کشور امروز  با ثبتی رکوردی تازه، از ابتلای ۹۸ هزار و ۳۰ مورد جدید کرونایی خبر داد. این در حالی است که آمار ابتلا به کرونا در این کشور روز گذشته ۷۸ هزار و ۳۱۳ مورد بوده است.

گفتنی است عصر امروز نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا، فرانسه و دانمارک رکورد زده است.

کرونا بار دیگر در انگلیس و ایتالیا رکورد زد

موارد ابتلا به کرونا در آمریکا طی هفت روز گذشته رکورد زد. بیش از ۲۶۷ هزار آمریکایی در این هفته به کرونا مبتلا شدند.

بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز و مقامات بهداشتی محلی، کالیفرنیا به اولین ایالت آمریکا تبدیل شد که بیش از ۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ را به ثبت رساند. وزیر بهداشت فرانسه نیز اعلام کرد که ۲۰۸ هزار مبتلای جدید به کرونا طی یک روز در این کشور ثبت شد که از ابتدای همه گیری کرونا بی سابقه بوده است. وزارت بهداشت دانمارک نیز با اعلام ۲۳ هزار و ۲۲۸ مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، از ثبت رکورد جدیدی در این زمینه خبر داده بود.