آمریکا در حال نابودی است

« دونالد ترامپ » رئیس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه اظهارات « جو بایدن » در سخنرانی به مناسبت سالگرد حمله به کنگره را محکوم و این کشور را در حال نابودی توصیف کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» ترامپ در بیانیه تندی نوشت: « بایدن که از طریق سیاست‌های دیوانه‌وار مرزهای باز، انتخابات‌های فاسد، سیاست‌های انرژی فاجعه‌بار،دستورکارهای خلاف قانون اساسی، بستن زیان‌بار مدارس، در حال نابود کردن ملت ما است، امروز از اسم من استفاده کرد تا تلاش کند آمریکا را بیش از پیش دچار تفرقه کند».

آمریکا در حال نابودی است

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود:‌ «این تئاتر سیاسی فقط ایجاد انحراف از این واقعیت بود که بایدن کاملاً و تماماً شکست خورده است. کشور ما دیگر مرز ندارد، کاملاً و تماماً کنترل ویروس کووید را از دست داده است (اعداد رکورد می‌زنند!)، کشور ما دیگر از نظر انرژی مستقل نیست، تورم بیداد می‌کند، ارتش ما در هرج و مرج است و خروج یا تسلیم ما در افغانستان شاید یکی از شرم‌آورترین روزهای تاریخ ایالات متحده بود و بسیاری چیزهای دیگر».

ترامپ در ادامه نوشت: «چرا کمیته غیرمنتخب متشکل از نوچه‌های سیاسی حزبی که از مدت‌ها قبل قضاوتشان را انجام داده‌اند درباره انتخابات متقلبانه ۲۰۲۰ حرفی نمی‌زنند؟ زیرا جواب یا توجیهی برای آنچه رخ داد ندارند.»

ترامپ در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرد: «آن‌ها می‌خواهند هر بحثی درباره انتخابات "لغو" شود».

او در بیانیه خود با اشاره به ادعای تقلب گسترده و عددسازی در آرای بایدن نوشته است: «فقط به اعداد نگاهی کنید، آن‌ها خودشان حرف می‌زنند. نمی‌توان آن‌ها را توجیه کرد و به خاطر همین رسانه‌های همدست فقط آن را دروغ بزرگ می‌گویند، در حالی که دروغ بزرگ خود انتخابات بود».

ترامپ افزود:‌ «دموکرات‌ها می‌خواهد این روز ششم ژانویه را مال خودشان بکنند تا بتوانند در آمریکا آتش هراس و تفرقه را شعله‌ور کنند. من می‌گویم بگذارید آن [روز] مال آنها باشد زیرا آمریکا واقعیت نهفته در پس دروغ‌ها و تفرقه افکنی آن‌ها را می‌بیند».

رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه دیگری نوشت:‌ «بایدن به سختی تلاش می‌کند تا توجهات را از ناکارآمدی اقدامات خودش منحرف کند، از خروج (تسلیم) افتضاح از افغانستان، وضع مرزها، کووید، تورم، از دست دادن استقلال در انرژی و بسیاری دیگر. او به هرچه دست می‌زند به شکست تبدیل می‌شود. هنگامی که انتخابات شما متقلبانه باشد این چیزی است که نصیبتان می‌شود».

بایدن امروز و در سخنرانی به مناسبت سالگرد حمله به کنگره آمریکا، عامدانه اسمی از ترامپ نبرد و فقط او را رئیس جمهور سابق شکست خورده عنوان کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «برای اولین بار در طول تاریخ ما، رئیس جمهوری که نه فقط شکست خورده بود بلکه می‌خواست مانع از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت شود و گروه‌های اغتشاش‌طلب به کنگره حمله کردند اما شکست خوردند. در چنین روزی باید اطمینان حاصل کنیم چنین چیزی هرگز تکرار نمی‌شود».

بایدن افزود: «او این کار را انجام داد چون قدرت را به اصول و قانون ترجیح می‌داد، زیرا او منافع شخصی خود را از منافع کشورش مهم‌تر می‌بیند و از دید او خودخواهی‌هایش از دموکراسی و قانون اساسی ما اهمیت بیشتری دارد».

او در ادامه گفت: «خودتان را گول نزنید. دردها و زخم‌های آن روز عمیق هستند و ما در حال نبرد برای روح آمریکا هستیم. من نمی‌خواستم این منازعه به راه بیفتد اما از آن کوتاه هم نمی‌آیم».