آمار بالای خودکشی در نظامیان آمریکایی

 براساس اطلاعات منتشر شده از سوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) آمار خودکشی میان نظامیان آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ماه سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۱، از تعداد تمام افرادی نظامی که براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند نیز بالاتر رفته است.

خبرگزاری فاکس‌نیوز در گزارشی با اشاره به این آمار اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ آمریکا شاهد خودکشی ۷۰۱ نظامی بود در حالی که این رقم در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسید.

در مقابل از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا ۸۸۶ نظامی این کشور به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نیز ۱۶۳ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند که در این میان ۷۰ نفر نیروی فعال، ۵۶ نفر نیروی ذخیره و ۳۷ نفر از گارد ملی اعلام شده‌اند.

همچنین تابستان امسال گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد ۳ هزار و ۱۷۷ سرباز و کهنه‌سرباز آمریکایی به دلیل خودکشی جان خود را از دست دادند، گفته می‌شود آن‌ها در جنگ‌های این کشور از زمان حملات ۱۱ سپتامبر شرکت کرده‌اند.

در مقابل در تمامی جنگ‌های آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامبر در کل ۷ هزار و ۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

آمار بالای خودکشی در نظامیان آمریکایی

پیش از این نیز آمار رسمی نشان می‌داد که در ۲۰ سال گذشته درنتیجه تهاجم به عراق و افغانستان، ۱۰ هزار سرباز انگلیسی به دلیل مشکلات روحی و روانی از ارتش اخراج شده‌اند.

همچنین گفته می‌شود که ۵۰۰ پرسنل نظامی دیگر در سال گذشته پس از ابتلا به اختلال اضطراب و افسردگی و سایر اختلالات روانی از ارتش استعفا دادند.