لغو ناگهانی دیدار رئیس جمهور کره جنوبی و ولیعهد امارات

 خبرگزاری یونهاپ گزارش داده، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی که برای یک سفر سه روزه به منطقه غرب آسیا سفر کرده است هم اکنون برای دیدار با محمد بن زاید ولیعهد امارات در دبی به سر می‌برد اما دیدار برنامه ریزی شده وی از طرف ابوظبی لغو شده است.

این مقام کره جنوبی گفته، مقامات اماراتی علت لغو این دیدار را یک موضوع پیش بینی نشده و اضطراری اعلام کرده و محترمانه این دیدار را لغو کرده‌اند.

بنابر گزارش یونهاپ، هنوز دقیقا مشخص نشده که چرا این دیدار لغو شده است. رئیس جمهور کره جنوبی قرار بود روز دوشنبه درباره مساله دی اکسید کربن یک سخنرانی کلیدی انجام دهد و سپس با محمد بن زاید ولیعهد امارات عربی متحده درباره تعمیق روابط دوجانبه، مسائل آب و هوایی و مسائل امنیتی و دفاعی دیدار و رایزنی کند.

خبرگزاری یونهاپ افزود: از مقام کره جنوبی پرسیدیم آیا علت لغو این دیدار با مساله کووید-19 مرتبط است یا نه؟ این مقام کره‌ای گفته که دولت امارات هیچ دلیل مشخصی را به ما اعلام نکرده است.

لغو ناگهانی دیدار رئیس جمهور کره جنوبی و ولیعهد امارات

کره جنوبی بیش از 50 درصد از نفت مورد نیاز خود را از کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می‌کند. در جریان سفر روز یکشنبه مون جائه به امارات، دو طرف پیش توافقی برای فروش موشکهای سطح به سطح از طرف سئول به ابوظبی امضا کردند.