تماس تلفنی رئیس رژیم صهیونیستی با بن زاید

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی تماس تلفنی برقرار کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام)  گزارش داد که هرتزوگ، حملات یمن به مواضعی در امارات را محکوم کرد.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی مخالف این حملات است و «از همه اقدامات امارات در دفاع از امنیت و حاکمیت آن حمایت می‌کند».

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین کشته شدن چند فرد در این حملات را به بن زاید تسلیت گفت.

بن زاید نیز از «احساسات خوب» هرتزوگ در قبال امارات و ملت این کشور قدردانی کرد.

تماس تلفنی رئیس رژیم صهیونیستی با بن زاید

در همین ارتباط، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم نامه‌ای به بن زاید، عملیات بزرگ دیروز نیروهای یمنی علیه متجاوزان در ابوظبی را محکوم کرد.

بنت در این نامه به گزافه‌گویی پرداخت و گفت: «به شدت حملات تروریستی در ابوظبی توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران را محکوم می‌کنم و به خانواده‌های قربانیان بی‌گناه تسلیت می‌گویم. اسرائیل در کنار امارات می‌ایستد. من در کنار محمد بن زاید ایستاده‌ام. جهان باید در برابر تروریسم بایستد.»

در این نامه، بنت «حمایت امنیتی و اطلاعاتی» رژیم صهیونیستی را برای محافظت در برابر حملات آتی پیشنهاد کرد و گفت که به تشکیلات امنیتی این رژیم دستور داده تا هر کمکی می‌توانند به همتایان خود در امارات ارائه دهند.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی روز دوشنبه «طوفان» یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام شد و در این عملیات، نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف موشک و حملات پهپادی قرار دادند.

یحیی سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیح جزئیات این عملیات گفت: عملیات با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.

یک مقام انصارالله هشدار داد که در صورت ادامه تجاوز امارات، ارتش یمن فرودگاه‌ها و سازه‌های نفتی را هدف قرار خواهد داد.