مخالفت دادگاه عالی آمریکا با برای محرمانه ماندن اسناد حمله به ساختمان کنگره

پس از درخواست دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای محرمانه ماندن اسناد دولتی مربوط به حادثه حمله به ساختمان کنگره، دادگاه عالی این کشور با این درخواست مخالفت کرد. 

این تصمیم به این معناست که اسناد و مدارکی که توسط آژانس‌های فدرال نگهداری می‌شوند و سوابق تاریخی و دولتی را در خود دارند می‌توانند از این به بعد افشا شوند و مورد دادخواهی قرار بگیرند.

درخواست ترامپ برای محرمانه ماندن اسناد پس از آن صورت گرفت که دادگاه محلی در منطقه کلمبیا (واشنگتن دی سی) در ۹ دسامبر سال گذشته اعلام کرد هیچ مانعی برای بررسی سوابق و اسناد مربوط به دونالد ترامپ به صرف رییس جمهور بودن وی وجود ندارد.

گفته می‌شود ترامپ و متحدانش قرار است نبردی حقوقی برای مقابله با این تصمیم دادگاه عالی آمریکا را آغاز کنند. گفته می‌شود ترامپ ممکن است به قانون امتیاز اجرایی در کاخ سفید که به موجب آن برخی اسناد و مکالمات داخلی باید محرمانه بمانند متوسل شود.

دادگاه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اظهارات ترامپ حتی اگر در زمان فعلی رییس جمهور هم می‌بود شکست می‌خورد و تغییری در تصمیم مقامات قضایی ایجاد نمی‌کرد.

15504168_122

کمیته تحقیقات مجلس آمریکا گفته است برای روشن شدن تمامی زوایای دخالت احتمالی ترامپ در حادثه حمله به ساختمان کنگره از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.