ادامه سقوط مقبولیت بایدن

با گذشت یک سال از ریاست‌جمهوری « جو بایدن » در آمریکا ، نظرسنجی‌ها همچنان از افزایش نارضایتی آمریکایی‌ها از دولت او حکایت دارند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نظرسنجی مشترک خبرگزاری «اسوشیتد پرس» و موسسه «نورک» نشان می‌دهد، ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دولت بایدن را قبول دارند.

در مقابل، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را قبول ندارند.

در اولین نظرسنجی مشترک اسوشیتد پرس و نورک که ماه اول ورود بایدن به کاخ سفید انجام شد، ۶۱ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد او رضایت داشتند اما این میزان در ماه آخر سال گذشته میلادی به ۴۸ درصد رسید.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی مشترک نشریه «پالتیکو» و موسسه «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد، ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر غلطی قرار گرفته است.

همچنین ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند عنلکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را قبول دارند و در مقابل، ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها گفتند از عملکرد دولت او رضایت ندارند.

در یک نظرسنجی دیگر، بر اساس گزارش موسسه افکار سنجی «گالوپ»، میانگین محبوبیت بایدن در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش ۴۸.۹ درصد بود که فقط از دونالد ترامپ، سلف وی بالاتر بود. (جزئیات بیشتر)

ادامه سقوط مقبولیت بایدن

بر اساس گزارش گالوپ، تنها یک رئیس‌جمهور پیشین، ترامپ، در سال اول محبوبیت کمتری نسبت به بایدن داشت و ۳۸.۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تایید کردند.

با این حال  بایدن روز چهارشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر این که چطور می‌خواهد مجدداً نظر میانه‌روها و طرفداران احزاب مستقل که در انتخابات ۲۰۲۰ به وی رأی داده‌اند اما هم‌اکنون طبق نتایج نظرسنجی از عملکردش ناراضی هستند، جلب کند، گفت: «من اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارم».